

Sayıştay ve Bilirkişilik
274
15 gün içerisinde, temyize cevap dilekçesine cevap verebilir. Onun bu
cevabı da, karşı tarafa tebliğ edilir. Karşı taraf, isterse, buna 15 gün
içerisinde cevap verebilir. Temyiz isteminde bulunan, isterse, duruş-
malı inceleme talep edebilir. Talebi yerinde görülecek olursa, Temyiz
Kurulu, temyiz incelemesini, duruşmalı olarak gerçekleştirir. Temyiz
incelemesi sonucunda, Temyiz Kurulu, temyiz olunan hükmü olduğu
gibi veya düzelterek tasdik eder; bozar ya da Kurul üye tamsayısının
üçte iki çoğunluğu ile kaldırır. Bozma hâlinde, evrak, yeniden karara
bağlanmak üzere, o kararı veren daireye gönderilir. Daire, ilk kararın-
da ısrar eder ve bu ısrar kararı temyiz edilip, tekrar Temyiz Kurulu’nca
yapılan inceleme sonucunda bozma kararı verilecek olursa, daire, bu
karara uymak zorundadır (6085 s. K. m. 55, VII, VIII). Temyiz kurulu,
Sayıştay dairelerince verilen kararların son hüküm merciidir ve üst
derece yargılamasını gerçekleştiren hesap mahkemesi konumundadır
(6085 s. K. m. 26, III). Temyiz Kurulu kararlarına karşı, ilgililer, yazılı
bildirim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde, bir defaya mahsus ol-
mak üzere, karar düzeltme talebinde bulunabilirler. Karar düzeltme
talebinde, Kanun’un 57. maddesinde öngörülen sebeplerden birisine
dayanılması şarttır. Temyiz Kurulu da, karar düzeltme talebini, be-
lirtilen sebebe hasren inceler ve karara bağlar. Karar düzeltme talebi,
kesin hükmün yerine getirilmesini engelleyici herhangi bir etki do-
ğurmaz. Karar düzeltme talebinde bulunulması ve bu talebin incelen-
mesi, temyizle ilgili usul dairesinde gerçekleştirilir (6085 s. K. m. 57, II).
Burada fevkalâde önem taşıyan nokta, Anayasa’nın 160. maddesinin
birinci fıkrasında da açıkça vurgulandığı üzere, Sayıştay yargılama-
sında, karar düzeltmenin, ancak kesin hüküm niteliği taşıyan kararla-
ra karşı gidilebilecek bir hukukî yol, olağanüstü bir kanun yolu konu-
munda bulunduğudur.
Sorumluların bağlı olduğu kamu idareleri, genel bütçe kapsamın-
daki kamu idareleri için Maliye Bakanlığı, ilgili muhasebe birimi ve
Başsavcılık tarafından yargılamanın iadesi istenebileceği gibi; Sayıştay
dairelerince de, doğrudan doğruya yargılamanın iadesine karar veri-
lebilir. Yargılamanın iadesi sebeplerinin neler olduğu, sınırlı bir biçim-
de, Sayıştay Kanunu’nun 56. maddesinin ikinci fıkrasında sayılmıştır.
Yargılamanın iadesi talebinde bulunma süresi, ilâmın tebliğinden iti-