Previous Page  618 / 705 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 618 / 705 Next Page
Page Background

617

TBB Dergisi 2018 (134)

Süleyman Sırrı TERZİOĞLU

tedbiri almak,

116

Irak ve Suriye’deki tüm terörist örgütlerden ülkemize

yönelebilecek saldırıları bertaraf etmek …” ve bu bağlamda “… ulus-

lararası hukuk uyarınca Türk toprağı kabul edilen Süleyman Şah Say-

gı Karakolu’na dönük güvenlik riski” de yeni unsurlar olarak ortaya

çıkmıştır. Görüldüğü gibi, Türkiye, teröre karşı bireysel meşru müda-

faa hakkını ilk kez 2014 Kararı ile gündeme getirmiştir. Kararda ayrıca,

BM Güvenlik Konseyinin 2118 (2013), 2170 (2014) ve 2178 (2014), 1373

(2001) sayılı kararlarına atıfta bulunulmaktadır. Kararda

g

erekli her

türlü tedbiri almak”

ifadesiyle de bireysel meşru müdafaa hakkına da

işaret edildiği görülmektedir.

Fırat Kalkanı Harekâtı başladığında, 3 Eylül 2015 tarih ve 1098 sa-

yılı Karar

117

yürürlükteydi. Bu Karar daha önce Hükümete 2014 Kararı

ile TSK’nın yurt dışına gönderilmesi konusunda verilen iznin süresini

bir yıl daha uzatmıştır. Kararda ilk kez terör örgütü DAEŞ’in adı açık-

ça zikredilmiştir: “DEAŞ ve benzeri terör örgütleriyle mücadele ama-

cıyla oluşturulan uluslararası koalisyon bünyesinde Türkiye’nin de iş-

tirak ettiği faaliyetlerin sürdürülmesi önem taşımaktadır.” Görüldüğü

gibi, bu ifadeden Türkiye’nin DAEŞ’e karşı bireysel meşru müdafaa

hakkını kullanmaktan ziyade, DAEŞ’le Mücadele Küresel Koalisyonu

çerçevesinde mücadele etmesi konusunda Hükümete izin verildiği iz-

lenimi doğmaktadır. Kararda ayrıca, “Türkiye’nin ulusal güvenliğine

yönelik terör tehdidi ve her türlü güvenlik riskine karşı uluslararası

hukuk çerçevesinde gerekli

her türlü tedbiri almak,

118

Irak ve Suriye’deki

tüm terörist örgütlerden ülkemize bundan sonra da yönelebilecek sal-

dırıları bertaraf etmek …” ifadesiyle de bireysel meşru müdafaa hak-

116

Vurgu bize aittir.

117

“Türkiye’nin Ulusal Güvenliğine Yönelik Terör Tehdidi ve Her Türlü Güvenlik

Riskine Karşı Uluslararası Hukuk Çerçevesinde Gerekli Her Türlü Tedbiri Almak,

Irak ve Suriye’deki Tüm Terörist Örgütlerden Ülkemize Yönelebilecek Saldırıları

Bertaraf Etmek ve Kitlesel Göç Gibi Diğer Muhtemel Risklere Karşı Ulusal Gü-

venliğimizin İdame Ettirilmesini Sağlamak İçin Hudut, Şümul, Miktar ve Zamanı

Hükümetçe Takdir ve Tayin Olunacak Şekilde, Gerektiğinde Türk Silahlı Kuv-

vetlerinin Yabancı Ülkelere Gönderilmesi, Yabancı Silahlı Kuvvetlerin Türkiye’de

Bulunması ve Bu Kuvvetlerin Hükümetin Belirleyeceği Esaslara Göre Kullanıl-

ması İle Hükümet Tarafından Belirlenecek Esaslara Göre Gerekli Düzenlemelerin

Yapılması İçin Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin 02.10.2014 Tarihli Ve 1071 sayılı

Kararıyla Hükümete Verilen Bir Yıllık İzin Süresinin Anayasa’nın 92’nci maddesi

Uyarınca 02.10.2015 Tarihinden İtibaren Bir Yıl Daha Uzatılmasına Dair Karar.”

Metin için bkz. R.G. 08.09.2015 tarih ve 29469 sayı

118

Vurgu bize aittir.