

305
TBB Dergisi 2017 (özel sayı)
Saadet KÖSEOĞLU
mografik faktörler kadınların işgücü piyasasına sınırlı katılımında ve
işgücüne katılım kararlarında belirleyici faktörlerdir. Ayrıca ataerkil
kültürel değerler tarafından kadına yüklenen roller; hangi işyerinde
çalışabilecekleri, hangi işleri, hangi meslekleri seçebilecekleri konu-
sunda kadınları yönlendirmekte ve karar vermelerinde etkili olmak-
tadır.
Kadınların çalışma yaşamına girişte ve girdikten sonra karşılaştı-
ğı en önemli sorunlardan birisi, cinsiyete dayalı ayrımcılıktır. Cinsiyet
ayrımcılığı kavramı, kadınların erkeklerden fizyolojik olarak farklı ol-
duklarına vurgu yapmaktadır. Cinsiyet ayrımcılığı; kadınların eğitim
olanaklarından daha az yararlandırılması, kadına yönelik yasal dü-
zenlemelerde eksikler ve yanlışlıklar, kadınların kayıt dışı sektörlerde
gündelik- yarı zamanlı çalışması, standart olmayan işlerde ve ev ek-
senli çalışması, ücretlendirme ve terfilerde ayrımcılığa uğraması gibi
pek çok soruna yol açmaktadır.
Kadınların çalışmaya karşı olumlu tutum ve yüksek bağlılık gös-
termelerine rağmen, istihdam oran ve sürelerinin erkeklere kıyasla dü-
şük kalması, üzerinde durulması gereken önemli bir husustur. İşte bu
noktada erkeklerin, kadınların çalışmasına yönelik tutumlarını ölçen
ve buna yönelik araştırmalar yapan çalışmalara gereksinim vardır.
Araştırmanın Amacı
Bu çalışmada amaç erkek üniversite öğrencilerinin kadınların ça-
lışmasına yönelik tutumlarını ölçen geçerli ve güvenilir Likert-tipi bir
ölçek geliştirmektir.
YÖNTEM
Çalışma Grubu
Araştırma üniversitede öğrenim gören 251 erkek üniversite öğ-
rencisi üzerinde yürütülmüştür. Bu öğrenciler çoğunluğu Gazi Üni-
versitesi, Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi’nden olmak
üzere Türkiye’nin çeşitli yerlerinde öğrenim gören öğrencilerdir.
Gazi Üniversitesi’nden 101, Hacettepe Üniversitesi’nden 32, Ankara
Üniversitesi’nden 40 ve ayrıca 48 farklı üniversiteden 78 öğrenci diğer
kısmında bulunmaktadır.