Background Image
Previous Page  253 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 253 / 537 Next Page
Page Background

11.1.2011 Gün ve 6099 Sayılı Kanun İle 7201 Sayılı Tebligat Kanunu’nda Yapılan Değişiklikler

252

kullanmaması gibi hususlar dikkate alınarak, elektronik tebligatın ku-

ral olarak zorunlu olmaması esasının benimsendiği ifade edilmiştir

20

.

Maddede her türlü elektronik adresten değil,

“tebligata elverişli”

bir

elektronik adresten bahsedilmiştir. Bunun gerekçesi olarak da tebliga-

tın ulaşıp ulaşmadığı veya tarihi veya benzer hususları kontrol etmek

bakımından elektronik tebligatın kontrol edilebilir ve güvenilir olması

gerektiğine işaret edilmiştir.

21

Hükümetin teklif ettiği metinde elektronik yolla tebligatın

“ser-

maye şirketleri”

bakımından zorunluluğu getirilmişken, Adalet Komis-

yonu, kabul ettiği metinde

“sermaye şirketleri”

yerine

“anonim, limited

ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler”

den bahsetmiş ve böy-

lelikle uygulamada sermaye şirketlerinin neler olduğu konusunda

ortaya çıkabilecek tereddütlerin giderilebileceğini dile getirilmiştir.

22

Sermaye şirketleri ile şahıs şirketleri birbirinden kesin kriterlerle ayrı-

lamadığından

23

şirketlerin ismen sayılması isabetli olmuştur.

Elektronik yolla tebligat zorunlu bir nedenle yapılamayabilir. Ger-

çekten de elektronik postaların engellenmesi, teknik altyapının zarara

uğraması gibi istem dışı hallerin ortaya çıkması mümkündür. Bu tip

hallerde uygulamada ortaya çıkabilecek tereddütlerin giderilmesi ba-

kımından Tebligat Kanunu’nda belirtilen diğer usullerle tebligat yapı-

labileceğinin kabul edilmesi yerinde olmuştur.

Elektronik tebligatın ne zaman yapılmış sayılacağı hususunda

Hükümet, teklif ettiği metinde,

“tebligatın ulaştığı tarihi izleyen üçüncü

günün sonunu”

kabul etmiş iken; Adalet Komisyonu bu süreyi

“beşinci

günün sonu”

olarak değiştirmiştir. Kanımızca bu değişiklik, olası hak

kayıplarının önüne geçilebilmesi bakımından daha isabetlidir.

7201 sayılı Tebligat Kanunu’nda değişiklik yapan 6099 sayılı

Kanun’a ilişkin Tasarı, Adalet Komisyonu’nda oyçokluğu ile kabul

edilmiştir. Yazılan muhalefet şerhinde özellikle Tebligat Kanunu’nun

20 Aynı yönde: Yavuz Kaplan,

“Avrupa Tebligat Hukukundaki Gelişmeler, Düzenleme

Çalışmaları Açısından Almanya Örneği ve Türk Hukuku”

,

AÜHFD

, 2003/3, s. 199-227,

s. 217.

21

http://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem23/yil01/ss474.pdf.

22

http://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem23/yil01/ss474.pdf.

23 Reha Poroy / Ünal Tekinalp / Ersin Çamoğlu,

Ortaklıklar ve Kooperatifler Hukuku

,

11. B., İstanbul 2009, s. 23.