Background Image
Previous Page  350 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 350 / 537 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (101)

Hüsamettin UĞUR

349

mayacağı ortadadır.

24

Aynı durum kamu görevlileri için söz konusu

değildir. Kamu görevlileri, bu Kanun kapsamındaki görevlerini ge-

cikmeksizin yerine getirmek ve uygulanması gereken diğer tedbirle-

re ilişkin olarak yetkilileri haberdar etmekle yükümlüdür. Bu görev-

lerin gecikmeksizin yerine getirilmemesi ve ihbar yükümlülüğüne

uyulmaması, TCK’nun 257 ve 279. maddelerinde düzenlenen

“Görevi

Kötüye Kullanma”

ve

“Kamu Görevlisinin Suçu Bildirmemesi”

suçunu

oluşturabilecektir.

Koruyucu Tedbir Kararları

Koruyucu tedbir kararları, şiddete uğrayan veya şiddete uğrama

tehlikesi bulunan kadınların, çocukların, aile bireylerinin ve tek taraflı

ısrarlı takip mağduru olan kişilerin korunması amacıyla verilen ka-

rarlardır. 4320 sayılı Kanun’da koruyucu tedbir kararlarına yer veril-

memişti. 6284 sayılı Kanun’un 3. maddesinde mülkî amir tarafından

verilebilecek koruyucu tedbir kararları,

25

4. maddede ise aile mahke-

mesi hâkimi tarafından verilebilecek koruyucu tedbir kararları

26

örnek

olarak sayılmıştır. Bu tedbirlerden birine, birkaçına veya uygun görü-

lecek benzer tedbirlere karar verilebilecektir.

24

TCK’nun 278. maddesinde

“suçu bildirmeme”

suçu düzenlenmiş idi. İptal kara-

rının gerekçesine göre, suçun fail veya failleriyle anılan suçu bildirmeyen kişi

arasındaki yakın akrabalık durumu cezasızlık açısından ayrık tutulmadığından,

madde Anayasa’nın 38/5. maddesindeki

“Hiç kimse kendisini ve kanunda gösterilen

yakınlarını suçlayan bir beyanda bulunmaya veya bu yolda delil göstermeye zorlanamaz”

hükmüne aykırıdır (30.06.2011, 2010/52 E., 2011/113 K.,) Bu Karar, 15 Nisan 2012

tarihinde yürürlüğe girdiğinden TCK’nun 278. maddesi bütünüyle suç olmaktan

çıkmıştır.)

25

Uygun barınma yeri sağlanması, Geçici maddi yardım yapılması, Psikolojik,

meslekî, hukukî ve sosyal bakımdan rehberlik ve danışmanlık hizmeti verilmesi,

Geçici koruma altına alınması, Gerekli olması hâlinde, … kreş imkânının sağlan-

ması, Gecikmesinde sakınca bulunan hâllerde birinci fıkranın (a) ve (ç) bentlerin-

de yer alan tedbirler, ilgili kolluk amirlerince de alınabilir. Kolluk amiri evrakı

en geç kararın alındığı tarihi takip eden ilk işgünü içinde mülkî amirin onayına

sunar. Mülkî amir tarafından kırksekiz saat içinde onaylanmayan tedbirler kendi-

liğinden kalkar (m. 3)

26

İşyerinin değiştirilmesi, Kişinin evli olması hâlinde müşterek yerleşim yerinden

ayrı yerleşim yeri belirlenmesi, Türk Medenî Kanunundaki şartların varlığı

hâlinde ve korunan kişinin talebi üzerine tapu kütüğüne aile konutu şerhi

konulması, Korunan kişi bakımından hayatî tehlikenin bulunması ve bu tehlikenin

önlenmesi için diğer tedbirlerin yeterli olmayacağının anlaşılması hâlinde ve

ilgilinin aydınlatılmış rızasına dayalı olarak 5726 sayılı Tanık Koruma Kanunu

hükümlerine göre kimlik ve ilgili diğer bilgi ve belgelerinin değiştirilmesi (m. 4).