

TBB Dergisi 2012 (101)
Hasan DURSUN
405
mıştır. Kanımca, Japonya örneğine uygun olarak hukukun üstünlüğü
ilkesi doğrultusunda Adalet Bakanlığı’nın ve çağcıl kamu yönetimi
anlayışına uygun olarak İçişleri Bakanlığı’nın kurumsal sorunlarının
çözüme kavuşturulması mutlak bir gereksinimdir. Japonya; çağcıl
ilkeler doğrultusunda 2001 yılında başarılı bir kamu yönetimi refor-
munu yürürlüğe koymuştur. Japonya’nın yapmış olduğu reformun
Türkiye açısından pek fazla değer ifade edemeyeceği savı geçerli de-
ğildir. Çünkü liberalleşme ve küreselleşme akımı sonucu dünya ülke-
lerinin sorunları ve çözüm yolları büyük bir benzerlik taşımaktadır.
Bu açıdan Türkiye’de de adalet ve kamu yönetimi alanlarındaki ağır
kurumsal sorunlara mutlaka bir çözüm getirilmelidir. Aksi takdirde
Cumhuriyetle birlikte adalet ve kamu yönetimi alanlarında özellikle
işgücü açından elde edilen kazanımlar, kurumsal yapının bozukluğu
dolayısıyla verimli bir şekilde kullanılamayacağı için pek fazla anlam
ifade etmeyecektir.
KAYNAKLAR
Acar Muhittin. Hükümet Programları ve Kalkınma Planlarında
Kamu Yönetimi Yaklaşımları, DPT Yayınları, Ankara 1991.
Criminal Justice In Japan. Asia and Far East Institute for the Pre-
vention of Crime and the Treatment of Offenders (UNAFEI), Tokyo
Tarihsiz.
Dursun, Hasan. Japon Merkezi İdare Yönetimi. DPT Yayınları,
Ankara, 1999.
......................... Kamuda Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Uygulama-
sında Elde Edilen Faydalar. Türk İdare Dergisi, Mart 2004, Sayı:442.
........................ Ankara’nın Başkent Olmasının Hukuksal Anlamı,
Türkiye Barolar Birliği Dergisi, Sayı 57, Mart-Nisan 2008,
Ergun Turgay ve Polatoğlu Aykut. Kamu Yönetimine Giriş. Dör-
düncü Yayım, TODAİE Yayını No.241, Ankara 1992.