Background Image
Previous Page  347 / 465 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 347 / 465 Next Page
Page Background

Üçüncü Yargı Paketinde İdari Yargıda Yargılamanın Hızlandırılmasına İlişkin Getirilen

346

adli tatilden yararlanma konularında bir takım mağduriyetler söz ko-

nusu olabilmektedir. Aynı şekilde bu mahkemeler kaynak israfına da

neden olabilmektedir. Eğer Bölge İdare mahkemeleri kapatılmayacak-

sa ki ( biz fazla olan bölge idare mahkemelerinin azaltışması ve hemen

hemen her ile bir idare mahkemesi açılması fikrindeyiz) o zaman iller-

deki idare mahkemeleri kapatılarak bağlı oldukları bölge idare mah-

kemelerinin bulunduğu ilde bir idare mahkemesi açılması şeklinde bir

düzenlemeye gidilmesi daha faydalı olacaktır. Örneğin, Denizli Bölge

İdare Mahkemesi kapatılmayacaksa, Afyonkarahisar İdare Mahkeme-

si kapatılmalı ve bunun yerine Denizli Bölge İdare Mahkemesi bün-

yesinde yeni bir İdare Mahkemesi yani Denizli 2. İdare Mahkemesi

açılmalıdır. Bu konuda bir karar verilmeli ve buna göre hareket edil-

melidir.

Öte yandan bölge idare mahkemelerinin mevcut iş yüklerini artı-

ran bir takım işlerde bulunmaktadır. Bu işlerinde bölge idare mahke-

melerinden alınması yerinde olacaktır. Buna göre;

- Bölge İdare Mahkemelerin iş yükü içerisinde yer alan İdare ve

Vergi Mahkemelerince verilen yürütmenin durdurulması istemine

karşı yapılan itirazların kaldırılması ve ilk derece mahkemesinin dava-

cının yürütmenin durdurulması istemi hakkında verdiği karara karşı

itiraz yolunun kapatılması gerekir.

- Benzer şekilde, Bölge İdare Mahkemelerinin iş yükünü artıran

4483 sayılı Kanun uyarınca yapılan itirazlarında ilgili mevzuatlarda

yapılacak olan düzenlemelerle Bölge İdare Mahkemesinin görevin-

den çıkarılmalıdır.4483 sayılı Kanun uygulamasına da son verilmeli

ve hakkında kamu adına soruşturma yapılmak istenen bütün kamu

görevlileri için bu koruyucu zırha da son verilmelidir. Bu sayede Böl-

ge İdare Mahkemeleri de gereksiz olan iş yükünden kurtularak daha

verimli işler hale gelecektir.

Hemen akla gelen sayısı az olan Bölge İdare Mahkemeleri kararla-

rında farklılık oluşması sorununa gelince, Bölge İdare Mahkemesi ka-

ralarında içtihat birliği için bu mahkeme kararlarına karşı da Danıştay

yolu açılmalıdır. Bu sayede, Danıştay da asıl işlevi olan içtihat mah-

kemesi kimliğine büründürülmelidir. Bunun için Bölge İdare Mahke-

mesi kararlarına karşı temyiz incelemesi yolu ile Danıştay Başsavcı-

lıklarına bu yola başvurma hakkı tanınmalı ve Başsavcılık daha aktif