Background Image
Previous Page  350 / 465 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 350 / 465 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (103)

Hüseyin BİLGİN

349

Danıştay’ın temyiz incelemesinde bölge idare mahkemelerince ya-

pılan itiraz incelemesinde olduğu gibi Danıştay’ın basit düzeltmelerle

giderebileceği bir takım eksiklikleri n Danıştay sahfasında giderilmesi

ve kararın yeni halinin Danıştay’da verilmesi sağlanarak usuli bir ta-

kım eksikliklerden bozulan dosyaların yeniden Mahkeme kayıtlarına

girmesinin önü kapatılmalıdır. Örneğin, görüşme tutanaklarının im-

zasız olması, avukatlık ücretinin verilmemesi, takdir olunan ücretinin

eksik olması, yasal faizin başlangıç tarihi,yargılama giderleri vb.

Yukarıda da belirttiğimiz üzere yürütmeyi durdurma müessese-

si yeniden düzenlenerek yürütmeyi durdurma kararlarına karşı itiraz

yolu mutlaka kapatılmalıdır. Zira, bölge idare mahkemelerinin sayısı-

nın düşmesine ve tasarının yasalaşmasıyla bir takım işlerin bölge idare

mahkemesine verilmesine paralel olarak kalan bölge idare mahkeme-

lerinin bakacağı iş sayısında bir artış olacağı için yürütmeyi durdur-

ma itirazları da bölge idare mahkemelerini oldukça meşgul edecek-

tir. Bölge idare mahkemelerinin meşgul olmaları bir tarafa bu mevcut

davaların ilk derece mahkemelerindeki görüm ve çözüm sürecini de

uzatacaktır. İdare mahkemelerinin bölge idare mahkemeleriyle farklı

illerde olacak olması nedeniyle dosyanın bölge idare mahkemesinin

bulunduğu ile gidip gelmesi ve buna ilişkin tebliğ alındılarının bek-

lenmesi konusu dava dosyasının tekemmülünü ve esastan dosya hak-

kında karar verilmesi sürecini uzatacaktır. Bu arada karar düzeltme

aşamasında kararı değişen dosya sayısıyla ilgili olarak tasarının gerek-

çesinde binde sekiz gibi bir oran belirtilmiş olup, benzer bir oran yü-

rütmeyi durdurmayı itiraz kararları içinde geçerli olduğunu yapılacak

bir araştırma ile görülecektir.

İdare mahkemelerine yukarıda değindiğimiz üzere bölge idare

mahkemelerince verilen kararlara karşı bu kararların Danıştayca in-

celemeden geçirilmesini isteme yolu açılabilir. Bu mevcut düzenleme-

deki kanun yararına bozma müessesinde yapılacak değişiklikle yapı-

labilecektir. Kanun yararına bozmadaki usulde eğer Başsavcılık kanun

yararına bozmaya gitmeyi gerekli görürse bu kararın hukuki sonuçlar

doğurması ve ilgili bölge idare mahkemesini de bağlaması gerekeceği

mutlaka düzenleme altına alınmalıdır.

Aslında idari yargılama usulünde yapılması gereken çalışmalar

ayrı bir çalışma konusu olacağı nitelikte olduğundan mevcut düzen-