

TBB Dergisi 2012 (103)
Hüseyin BİLGİN
349
Danıştay’ın temyiz incelemesinde bölge idare mahkemelerince ya-
pılan itiraz incelemesinde olduğu gibi Danıştay’ın basit düzeltmelerle
giderebileceği bir takım eksiklikleri n Danıştay sahfasında giderilmesi
ve kararın yeni halinin Danıştay’da verilmesi sağlanarak usuli bir ta-
kım eksikliklerden bozulan dosyaların yeniden Mahkeme kayıtlarına
girmesinin önü kapatılmalıdır. Örneğin, görüşme tutanaklarının im-
zasız olması, avukatlık ücretinin verilmemesi, takdir olunan ücretinin
eksik olması, yasal faizin başlangıç tarihi,yargılama giderleri vb.
Yukarıda da belirttiğimiz üzere yürütmeyi durdurma müessese-
si yeniden düzenlenerek yürütmeyi durdurma kararlarına karşı itiraz
yolu mutlaka kapatılmalıdır. Zira, bölge idare mahkemelerinin sayısı-
nın düşmesine ve tasarının yasalaşmasıyla bir takım işlerin bölge idare
mahkemesine verilmesine paralel olarak kalan bölge idare mahkeme-
lerinin bakacağı iş sayısında bir artış olacağı için yürütmeyi durdur-
ma itirazları da bölge idare mahkemelerini oldukça meşgul edecek-
tir. Bölge idare mahkemelerinin meşgul olmaları bir tarafa bu mevcut
davaların ilk derece mahkemelerindeki görüm ve çözüm sürecini de
uzatacaktır. İdare mahkemelerinin bölge idare mahkemeleriyle farklı
illerde olacak olması nedeniyle dosyanın bölge idare mahkemesinin
bulunduğu ile gidip gelmesi ve buna ilişkin tebliğ alındılarının bek-
lenmesi konusu dava dosyasının tekemmülünü ve esastan dosya hak-
kında karar verilmesi sürecini uzatacaktır. Bu arada karar düzeltme
aşamasında kararı değişen dosya sayısıyla ilgili olarak tasarının gerek-
çesinde binde sekiz gibi bir oran belirtilmiş olup, benzer bir oran yü-
rütmeyi durdurmayı itiraz kararları içinde geçerli olduğunu yapılacak
bir araştırma ile görülecektir.
İdare mahkemelerine yukarıda değindiğimiz üzere bölge idare
mahkemelerince verilen kararlara karşı bu kararların Danıştayca in-
celemeden geçirilmesini isteme yolu açılabilir. Bu mevcut düzenleme-
deki kanun yararına bozma müessesinde yapılacak değişiklikle yapı-
labilecektir. Kanun yararına bozmadaki usulde eğer Başsavcılık kanun
yararına bozmaya gitmeyi gerekli görürse bu kararın hukuki sonuçlar
doğurması ve ilgili bölge idare mahkemesini de bağlaması gerekeceği
mutlaka düzenleme altına alınmalıdır.
Aslında idari yargılama usulünde yapılması gereken çalışmalar
ayrı bir çalışma konusu olacağı nitelikte olduğundan mevcut düzen-