Background Image
Previous Page  348 / 465 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 348 / 465 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (103)

Hüseyin BİLGİN

347

bir konuma getirilmelidir. Nitekim son değişiklikle birlikte Danıştay

Savcılarının işi oldukça azaltılmıştır. İşi azalan savcıların istekleri de

nazara alınarak bölge idare mahkemelerine tayinleri çıkartılarak orada

Danıştay içtihatlarına aykırı gördükleri kararları Danıştay’a götürme

imkanı getirilebileceği gibi, bölge idare mahkemesince verilen karara

karşı kanun yararına bozma gibi bir yola başvuracakların başvuruları-

nı etkin olarak değerlendirme makamı olarak da kalabilir. Ancak bu-

nun için mevcut düzenlemenin aksine kanun yararına bozma yolunun

hukuki sonuçları tarafları etkilemeli ve işlem hakkında sonuç doğu-

rabilmelidir. Bu konuda yapılacak olan düzenlemeyle Danıştay’ın iş

yükünün artmasına da neden olunmamaya dikkat edilmelidir.

Bir diğer yöntem olarak da Bölge İdare Mahkemesi kararına diren-

me imkanı getirilmesidir. Mevcut durumda bölgelerin verdiği karar-

lar kesindir. İlk Derece Mahkemesi Danıştay tarafından verilen bozma

kararına direnme imkanı varken Bölge İdare Mahkemesi kararlarına

karşı böyle bir yöntem getirilmemiştir. Yapılacak bir düzenleme ile

Bölge İdare Mahkemelerinin bozma kararlarına karşı İdare ve Vergi

Mahkemelerince direnme hakkı getirilip, bu direnme kararları üzerine

dosya Danıştay’ca çözümlemeyi sağlamakla içtihat birliği oluşturması

sağlanabilir.

SONUÇ

Yargı Reformunun birer parçası olarak hazırlanan kanun çalışma-

larının başlangıcı 5812 sayılı Kanunla yapılan Anayasa değişiklikleri-

ne dayanmaktadır. Anılan anayasa değişiklikleriyle birlikte HSYK’nın

yapısı değişmiş ve HSYK daha çoğulcu ve daha demokratik bir görü-

nüm kazanmıştır.

Bununla birlikte Anayasal kurumların faaliyete geçmesiyle bir-

likte bir takım yeni çalışmalar başlamıştır. Bunların en önemlileri ise,

mevcut biriken ve her yıl artarak devam eden işleri eritebilmek için

acilen alınması gereken önlemlerdir. Bunun için öncelikle Danıştay’a

yeni daireler eklenmiş ve Danıştay’a yeni üyeler seçilerek üye sayında

artış yapılıp gerektiğinde dairelerin 2 heyetle çalışma imkanı getiril-

miştir.

Ardından Danıştay’a bilgi işlem merkezi müdürlüğü kurulmuş ve

Danıştay’ın teknolojiye ayak uydurması sağlanmıştır.