

TBB Dergisi 2012 (103)
Hüseyin BİLGİN
347
bir konuma getirilmelidir. Nitekim son değişiklikle birlikte Danıştay
Savcılarının işi oldukça azaltılmıştır. İşi azalan savcıların istekleri de
nazara alınarak bölge idare mahkemelerine tayinleri çıkartılarak orada
Danıştay içtihatlarına aykırı gördükleri kararları Danıştay’a götürme
imkanı getirilebileceği gibi, bölge idare mahkemesince verilen karara
karşı kanun yararına bozma gibi bir yola başvuracakların başvuruları-
nı etkin olarak değerlendirme makamı olarak da kalabilir. Ancak bu-
nun için mevcut düzenlemenin aksine kanun yararına bozma yolunun
hukuki sonuçları tarafları etkilemeli ve işlem hakkında sonuç doğu-
rabilmelidir. Bu konuda yapılacak olan düzenlemeyle Danıştay’ın iş
yükünün artmasına da neden olunmamaya dikkat edilmelidir.
Bir diğer yöntem olarak da Bölge İdare Mahkemesi kararına diren-
me imkanı getirilmesidir. Mevcut durumda bölgelerin verdiği karar-
lar kesindir. İlk Derece Mahkemesi Danıştay tarafından verilen bozma
kararına direnme imkanı varken Bölge İdare Mahkemesi kararlarına
karşı böyle bir yöntem getirilmemiştir. Yapılacak bir düzenleme ile
Bölge İdare Mahkemelerinin bozma kararlarına karşı İdare ve Vergi
Mahkemelerince direnme hakkı getirilip, bu direnme kararları üzerine
dosya Danıştay’ca çözümlemeyi sağlamakla içtihat birliği oluşturması
sağlanabilir.
SONUÇ
Yargı Reformunun birer parçası olarak hazırlanan kanun çalışma-
larının başlangıcı 5812 sayılı Kanunla yapılan Anayasa değişiklikleri-
ne dayanmaktadır. Anılan anayasa değişiklikleriyle birlikte HSYK’nın
yapısı değişmiş ve HSYK daha çoğulcu ve daha demokratik bir görü-
nüm kazanmıştır.
Bununla birlikte Anayasal kurumların faaliyete geçmesiyle bir-
likte bir takım yeni çalışmalar başlamıştır. Bunların en önemlileri ise,
mevcut biriken ve her yıl artarak devam eden işleri eritebilmek için
acilen alınması gereken önlemlerdir. Bunun için öncelikle Danıştay’a
yeni daireler eklenmiş ve Danıştay’a yeni üyeler seçilerek üye sayında
artış yapılıp gerektiğinde dairelerin 2 heyetle çalışma imkanı getiril-
miştir.
Ardından Danıştay’a bilgi işlem merkezi müdürlüğü kurulmuş ve
Danıştay’ın teknolojiye ayak uydurması sağlanmıştır.