Background Image
Previous Page  141 / 441 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 141 / 441 Next Page
Page Background

Costa Concordıa Kazasının Sonuçları

140

Costa Concordia’nın sigorta poliçesinde gemi zararları için 30

milyon dolar, buna ilaveten, üçüncü şahıs mali mesuliyet sorumlulu-

ğu kapsamında da 10 milyon dolar muafiyet bulunmaktadır. Gemi-

nin tekne sigortacıları arasında; Trieste, İtalya merkezli Assicurazioni

Genel S.p.A. ve Hamilton, Bermuda merkezli XL Group PLC vardır.

Londra merkezli RSA Insurance Group P.L.C. 405 Euro (523.7 milyon

Dolar) tutarında gemi tekne sigorta güvencesi sağlamaktadır.

Hannover Re Grup ve Münih Reasürans Co.’da kaza dolayısıyla

zarara uğradığını doğrulamıştır

8

. Munich Re orta-çift haneli milyon

Euro aralığında bir zarar beklediğini, Hannover Re ise gemi teknesin-

den yaklaşık 30 milyon Euro (38.8 milyon ABD Doları) kayıp beklendi-

ğini ve bununla ilgili sorumluluk kayıplarının ise henüz belirleneme-

diğini ifade etmiştir.

Standard P&I Kulübü açıklamasında; muafiyet kapsamı dışında-

ki ilk 8 milyon Dolar tutarındaki zararın, International Group of P&I

Clubs’ın Londra ve uluslararası reasürans piyasalarında toplanmış

reasürans programı aracılığıyla reasüre edildiğinden, bunun yukarı-

sındaki kaybın Standart Kulübü ve International Group.arasında pay-

laşılacağını açıklamıştır

9

.

3) Çevre Zararı İle Kurtarma ve Batık Çıkarma Faaliyeti

Costa Concordia kazası sonrası yaşanan başka bir endişe gemi-

de bulunan yaklaşık 2.400 metrik ton (705.900 galon veya 16.800 varil

dolaylarında) fuel oil ve 200 metrik ton (58.800 galon veya 1.400 varil)

mazotun akıbeti hususunda yaşanmıştır. Bu konuda kaza sonrasında

gelen iyi haber, yakıtın denize dökülmemiş olmasıdır. Buna karşın,

Costa Concordia’nın çok uluslu Santuario dei Cetacei (Akdeniz De-

niz Memelileri Sığınağı), Toskana Takımadaları Ulusal Parkı ve İtalya

anakara sahilleri boyunca yeralan birçok önemli bölgesel parklara ya-

kın mesafedeki sınırlar içinde yatıyor olması önemli bir tehlike olarak

görülmüştür. Zira, bu bölgeler çok ciddi potansiyel bir dökülme ne-

ticesinde kirlenme zararı tehdidi altında kalmıştır. Bu nedenle, her-

8

IMO Current Awareness Bulletin, Volume XXIV – No. 5, May 2012, s. 5

9

VEYSEY Sarah, Cruise ship disaster hits marine insurers. Business Insurance,

00076864, 1/30/2012, Cilt 46, Sayı 5