Background Image
Previous Page  147 / 441 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 147 / 441 Next Page
Page Background

Costa Concordıa Kazasının Sonuçları

146

olması halinde ise davanın açıldığı ülkenin milli yetki kurallarına göre

Sözleşme hükümlerinin uygulanıp uygulanmayacağına karar verile-

bilecektir.

Atina Sözleşmesinin uygulanması halinde ise Sözleşmenin 16.

maddesi gereğince, yolcunun ölümü veya yaralanması veya bağajının

ziyaa veya hasara uğraması hallerinde açılacak bütün tazminat dava-

ları iki yılda zaman aşımına uğrayacağından, bu süre içerisinde dava

açılması zorunludur.

5) Kazanın Gemi Güvenliği İle İlgili Düzenlemelere Etkisi

Allianz Global’in nakliye güvenliği ile ilgili kurumsal son bir ra-

poruna göre, teknoloji seviyesinde meydana gelen artış yeni milenyu-

mun endüstrisi için eğitimin yeniden konumlandırılmasını zorunlu

kılmaktadır. Denizcilerin eğitimi için oluşturulmuş uluslararası stan-

dartlar (STCW) bulunmasına karşın, eğitim sistemlerinin bazen tutarlı

olmadığı ve mürettebatın yetkinliğine göre farklılıklar olması gerek-

mektedir. Nitekim, görevlerin ve gemilerde artan teknoloji düzeyinin

karmaşıklığı, bazı nakliye şirketleri personelinin özel güvenlik prose-

dürleri için eğitilmesini ve özel köprüüstü ekipmanları bulundurul-

masını gerektirmektedir

23

.

Nitekim, AB tarafından IMO Deniz Güvenliği Komitesi (IMO

Maritime Safety Committee (MSC)’ne ISM Kodu’nun boşluklarını ka-

patmayı hedefleyen

“İnsan Unsurunun Rolü”

başlığı altında altı baş-

lık halinde resmi başvuru yapılmıştır. AB, Titanik’e benzeyen Costa

Concordia trajedisinin, güvenlikle ilgili ihtiyaç duyulan iyileştirmele-

rin yapılması için bir fırsat olarak görülmesi gerektiğini belirterek bu

hususta öncülük yapmaktadır

24

.

6) Sonuç ve Değerlendirme

Costa Concordia kazası şimdiden büyük deniz felaketleri tarihin-

de ilk sıralara yerleşmiştir. Bu kadar büyük çaptaki bir gemi kazası

23

Di Lieto Antonio, Costa Concordia Anatomy of an organisational accident, s. 17,

http://www.enav-international.com/wosmedia/273/costaconcordiaanatomyo-

fanorganisationalaccident.pdf

24

IMO Current Awareness Bulletin, Volume XXIV – No. 5, May 2012, s. 10