

TBB Dergisi 2013 (107)
Selami DEMİRKOL
63
Komisyon üyeleri temsil ettikleri merkezi ve yerel kurum ve ku-
ruluşları ilgilendiren konulardaki yasal yetki, görev ve sorumlulukları
çerçevesinde görevlendirilirler, kurum ve kuruluşları adına görüş bil-
dirirler.
Komisyonun sekreterya hizmetleri Bakanlıkça yürütülür. İncele-
me Değerlendirme Komisyonu, ÇED raporunu, raporun Bakanlığa su-
nulmasından itibaren altmış iş günü içerisinde inceler ve değerlendirir.
İnceleme Değerlendirme Komisyonu üyeleri komisyonun ilk toplan-
tısını takiben faaliyetin gerçekleştirilmesi planlanan yerde topluca ya
da görevlendirecekleri üyeler marifetiyle incelemelerde bulunurlar ve
halkın katılımı toplantısına iştirak ederler.
İnceleme Değerlendirme Komisyonu, inceleme değerlendirme ça-
lışmalarını belirtilen süre içinde tamamlar ve kararını üyeler tarafın-
dan imzalanmış bir tutanakla belirtirler.
3
4.2. Aşamaları
ÇED Raporlarının uygulaması ile paralel olarak aşamalarını aşağı-
daki şekilde ana hatlarıyla belirleyebiliriz.
a) Hazırlık Çalışmaları ve Problemin tanımı,
b) Eleme,
c) Kapsam ve etkilerin belirlenmesi,
d) Çevrenin mevcut duruşunun tespiti,
e) Çevresel etkilerin niceliksel kestirimi ve değerlendirilmesi,
e) Gerekli çevre koruma önlemlerinin belirlenmesi,
f) Proje alternatiflerinin değerlendirilmesi ve önerilerin hazırlanması,
g) Çevresel etki değerlendirme raporunun hazırlanması,
h) Karar verme süreci,
j) Proje sonrası izleme ve değerlendirme,
ÇED Raporlarının uygulama ve aşamaların bu şekilde aktarıldık-
tan sonra bazı sorunları emsal yargı kararları ile vermeye çalışalım.
3
Çevre Notları, Çevre Bakanlığı Yayınları, Mart-1998, ss.32-35.