Background Image
Previous Page  330 / 453 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 330 / 453 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (117)

Burçak YILDIZ

329

Bu itibarla bir genel yatırım tavsiyesinin 2003/125 sayılı Yönerge

kapsamında değerlendirilebilmesi için bir sermaye piyasası kurumu

tarafından sunuluyor olup olmadığı önem taşımaz. 2003/125 sayılı Yö-

nerge kapsamına girebilmek açısından ayırt edici olan, yatırım tavsi-

yelerinin hangi ortamdan sunulmuş olduğudur.

Yönerge “dağıtım kanallarından” sunulmak amacıyla hazırlanan

tavsiyeleri temel almıştır. Dağıtım kanalları kavramı, özellikle medya,

elektronik ortam, basın gibi, bilgiye geniş bir kitle tarafından ulaşıl-

masına imkân sağlayan veya sağlayabilecek nitelikte olan her türlü ile-

tişim aracını ifade etmektedir

67

. Bunun yanı sıra kamuya açıklanmak

amacıyla hazırlanan tavsiyeler de, Yönerge kapsamındadır.

Yönerge, bu tür tavsiyeleri hazırlayan kişilerin kimliğine ilişkin

sınırlayıcı bir ayrım yapmamaktadır. Hukukumuzdaki sermaye pi-

yasası kurumlarına benzerlik gösteren belirli tipteki kuruluşlar tara-

fından ve/veya bunlar dışında kalan kişi veya kuruluşlar tarafından

kamuya sunulan tüm genel yatırım tavsiyeleri, düzenleme kapsamına

alınmaktadır.

68

4. Tebliğ m. 73.3 Düzenlemesinde, Genel Yatırım Tavsiyelerine

İlişkin Esaslara Tâbi Olacağı Belirtilen Tavsiyeler

a- Genel Olarak

Tebliğ m. 73.3 hükmünde, Tebliğ’de belirtilen esaslara uygun su-

nulma zorunluluğunun söz konusu olduğu haller şöyle sayılmıştır:

aa- Yatırım kuruluşları ve portföy yönetim şirketleri tarafından sunu-

lan genel yatırım tavsiyeleri,

bb- medya hizmet sağlayıcıları tarafından sunulan genel yatırım tav-

siyeleri,

cc- süreli yayın yapanlar tarafından sunulan genel yatırım tavsiyeleri,

dd- medya ve elektronik ortamda yer alanlar dahil her türlü genel ya-

tırım tavsiyesi.

Bunlardan yatırım kuruluşları ve portföy yönetim şirketleri tara-

67

Bkz. 2003/125 sayılı Yönerge m. 1.7.

68

Bkz. 2003/125 sayılı Yönerge m. 1.3, 1.4, 1.5.