

Sosyal Medya ve Sosyal Medyada Üçüncü Kişilerin Kişilik Haklarının İhlali
280
a. Kimlik
Sosyal medyada kimlik, o sosyal medya aracında kullanıcının
kendisini nasıl temsil ettiği ve başkaları tarafından nasıl tanındığı-
dır. Kullanıcı adı, avatar, profil, fotoğraf ya da başka faktörlerle sos-
yal medya kullanıcısına, tek ve o kullanıcıya özgün bir kimlik verilir.
9
Bu bir şekilde kullanıcıların kendini tasvir ettikleri isim, yaş, cinsiyet,
meslek, yer gibi bilgileri ve diğer bilgileri içerebilir. Bu bilgiler kişilik
hakkının korumasında olan özel hayat ve kişisel veriler kısmına ilişkin
olup kişilerce Facebook, Twitter gibi araçlarla rıza ile paylaşılmakta ise
de, bu kullanıcıların bu bilgilere ne olacağıyla ilgilenmedikleri anla-
mına gelmemektedir. Kimlik pek çok sosyal medya aracının özünde
yer aldığından
“gizlilik”
uygulamaları olup
“gizlilik”
uygulamalarının
en önemli uygulamalardan olması da bunun bir göstergesidir.
10
b. Konuşmalar
Konuşmalar, sosyal medya kullanıcılarının diğer kullanıcılarla
iletişime geçmesi anlamına gelmektedir. Bu konuşma değişik sosyal
medya sitelerinde farklı seçeneklerle sağlanmakta, bazı siteler e-posta
veya anında mesajlaşma imkânı tanırken bazı siteler video ya da sesli
konuşma ortamı yaratmaktadır.
11
c. Paylaşım
İçeriğin paylaşılması sosyal medyanın en büyük amaçlarından-
dır. Kullanıcılar kişisel duygu, düşünce, fikir, soru, bağlantı, video,
fotoğraf veya sitenin desteklediği şeyleri paylaşabilirler. Sosyal med-
ya sitelerinde sitenin amacı doğrultusunda, kullanıcıların çoğunlukla
paylaştıkları şeylerle, benzer ilgileri paylaşıma aracılık edebilecek yeni
şeylerin değerlendirmesi gereklidir. Bu değerlendirmenin yapılması
“uygulamalar”
aracılığı mümkündür. Paylaşım konusunda uygulama-
ların kullanıldığı diğer bir konu ise, içeriğin ne derecede paylaşılabile-
ceği veya paylaşılması gerektiği ile ilgilidir. İçerik nedeniyle telif hakkı
ihlâlleri veya içeriğin suç unsuru olması durumları çeşitli eleştiri ve
9
Brunty/Helenek, s. 9.
10
Kietzmann/Hermkens/Mccarthy/Silvestre, s. 243-244.
11
Kietzmann /Hermkens/Mccarthy/Silvestre, s. 244; Brunty/Helenek; s. 10.