Background Image
Previous Page  279 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 279 / 617 Next Page
Page Background

Sosyal Medya ve Sosyal Medyada Üçüncü Kişilerin Kişilik Haklarının İhlali

278

saran bir doku gibi, bir yerden başka bir yere, yeni iletişim teknolojile-

ri sayesinde sürekli sesli, görüntülü ve yazılı bilgi/veri iletmektedir.

1

Bu gelişmeye paralel olarak sistemin alt yapısına ilişkin teknolojik ça-

lışmalar ve yeni arayışlar hız kazanırken, işin teknolojik boyutunun

yanı sıra ortamın hem yararlanıcısı hem de üreticisi olan kullanıcıların

ilişkileri, iletişim ve davranış modelleri de mercek altına alınmaktadır.

Her geçen gün kullanıcıların sosyal medya ortamdaki temel hareket-

leri, eğilimleri, dinamikleri, paylaşım, etkileşim ve iletişim biçimleri;

medya, halkla ilişkiler, iletişim, pazarlama, reklamcılık, siyaset, psiko-

loji, eğitim, sosyoloji gibi pek çok alanın yanı sıra hukukunda inceleme

konusu haline gelmiştir.

I. SOSYAL MEDYA VE KİŞİLİK HAKKI KAVRAMLARI

A. Sosyal Medya

1. Sosyal Medyanın Tanımı

Sosyal medyanın uzlaşılmış bir tanımı olmayıp aslında yapılan

her tanım, bu fenomeni başka bir perspektiften açıklamakta, genellikle

konunun iletişim, medya ve pazarlama yönünü inceleyen uzmanlarca

çeşitli tanımlarının yapıldığı görülmektedir. Sosyal medyayı,

“web 2.0

teknolojisinin ideolojik ve teknolojik yapıları üzerine inşa edilmiş, kullanıcı

kaynaklı üretim ve değişimlere izin veren internet tabanlı uygulamalar grubu

2

” olarak tanımlayanlar olduğu gibi,

“kişilere, sınırlandırılmış bir sistem-

de herkese açık veya yarı açık profiller üretme, bağlantıları paylaştıkları diğer

kullanıcıların listesini ekleme, sistemdekilerin başkalarıyla bağlantılarını gö-

rüntüleyip dolaşma izni veren web tabanlı hizmetler”

olarak tanımlayanlar

da olmuştur.

3

Sosyal medyayı,

“kullanıcılarını ağın parçası olan veya kendi

1

Vural Z. Beril Akıncı/Bat Mikail, “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya:

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Yasar

University 2010 20 (5), s. (3348-3382), s. 3350

http://journal.yasar.edu.tr/wp-

content/uploads/2012/08/3_BVural_MBat.pdf (Erişim Tarih ve Saati: 08.04.2014,

06:32).

2

Andreas M. Kaplan/Michael Haenlein, “Users of the World, Unite! The Challenges

and Opportunities of Social Media”, Business Horizons, Vol. 53, Issue 1, 2010, s. (59-

68), s. 61,

http://www.slideshare.net/escpexchange/kaplan-haenlein-users-of-

the-world-unite-the-challenges-and- opportunities-of-social-media (Erişim Tarih

ve Saati: 27.02.2014, 08:54).

3

Danah M. Body / Nicole Ellison, “ Social Network Sites: Definition, History and

Scholarship”,

Journal of Computer-Mediated Communication

, Volume 13 (2008), s.