Background Image
Previous Page  283 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 283 / 617 Next Page
Page Background

Sosyal Medya ve Sosyal Medyada Üçüncü Kişilerin Kişilik Haklarının İhlali

282

kendilerinin ve başkalarının tanınmasını değerlendirmek için bu bil-

giyi elde edecekleri bir ölçüm sistemini seçmeleri gereklidir. Örneğin

Twitter’ daki takipçi sayısı sınırlı bir değerlendirmeyi ve o kişinin ne

kadar popüler olduğunu gösterse de mesajın gerçekte kaç kişi tarafın-

dan okunduğunu göstermez.

g. Gruplar

Gruplar sosyal medyada kullanıcıların ne ölçüde topluluklar ve alt

topluluklar oluşturduklarını temsil eder. Sosyal medyada iki grup var-

dır. Bunlardan ilki kullanıcıların bağlantı kurdukları arkadaşları, ya-

kınları, takipçileri gibi kişi ve yerlerle oluşturdukları gruptur. İkincisi

ise, çevrim içi grupları çevrim dışı dünyadakilere benzeterek gruba

davet etme, kapalı ya da gizli grup uygulamaları ile başvuruları onay

veya davet ile grup oluşturmaktır.

15

3. Sosyal Medya Araçlarının Sınıflandırılması ve Başlıca

Sosyal Medya Araçları

Sosyal medya araçlarının yer aldıkları ortamlar, ortaya çıkış ne-

denleri, teknik özellikleri, sundukları imkânlar, kullandıkları uygu-

lamalar ve paylaşılan içeriklere göre farklı şekillerde sınıflandırıldığı

görülmektedir.

Kaplan ve Haenlein

sosyal medya araçlarını, işbirlikçi

projeler, bloglar, içerik toplulukları, sosyal ağlar, sanal oyun dünya-

ları, sanal sosyal dünyalar olarak sınıflandırmaktadır.

16

Mayfield

ise

sosyal ağlar, bloglar, wikiler, podcastler, forumlar, içerik toplulukları,

mikrobloglar olarak yedi sınıfta sınıflandırmaktadır.

17

Akar

’ın sınıflan-

dırmasında sekiz sınıf olup bunlar; bloglar, mikro blogging, wikiler,

sosyal ağ siteleri, medya paylaşım siteleri, sosyal işaretleme ve etiketle-

me, podcasting ve sanal dünyalardır.

18

Kanaatimizce de sosyal medya

araçlarını bloglar, mikrobloglar, sosyal ağ siteleri, medya paylaşım si-

teleri, wikiler, sosyal işaretleme siteleri, podcasting ve sanal dünyalar

olarak sınıflandırmak mümkündür. Bu araçları ve en bilinen örnekle-

rini yakından incelersek:

15

Kietzmann/Hermkens/Mccarthy/Silvestre, s. 247.

16

Kaplan/Haenlein, s. 60.

17

Anthony Mayfield, What is Social Media, 01.08.2008 tarihinde güncellenmiş e-kitap,

http://www.icrossing.co.uk/fileadmin/uploads/eBooks/What_is_Social_

Media_iCrossing_ebook.pdf

(

Erişim Tarih ve Saati: 08.03.2014, 19:02).

18

Akar; s. 21.