Background Image
Previous Page  280 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 280 / 617 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (119)

Mine KAYA

279

sitesini yaratan diğer kullanıcılarla iletişime teşvik eden ve kullanıcılara içerik

paylaşacak ya da kendi benzer ilgi alanları vasıtasıyla bağlantı kuracakları bir

çevre yaratan sosyal ortam”

olarak tanımlayanlar da vardır.

4

Bir başka

tanımda ise,

“interaktif platformlar yaratarak kullanıcı kaynaklı içeriğin ki-

şiler ve topluluklar aracılığı ile paylaşımı, birlikte yaratımı, değiştirilmesi ve

tartışılması için kullanılan mobil ve web tabanlı uygulamalara”

sosyal med-

ya denildiği görülmektedir.

5

Akar

, geniş anlamda,

“web 2.0 teknolojileri

üzerine kurulan, daha derin sosyal etkileşime, topluluk oluşumuna ve işbirliği

projelerini başarmaya imkân sağlayan web siteleri”

olarak sosyal medya-

yı tanımlamıştır.

6

Lietsala/Sirkkunen

ise sosyal medya kavramını bir

şemsiye kavram (üst kavram) olarak kabul etmektedir, bunun altın-

da online içerik ve sisteme içerikle dahil olan kişilerle bağlantılı olan

çeşitli ve farklı kültürel uygulamaların bulunduğunu belirtmektedir.

7

Kanaatimizce sosyal medya, internet altyapısı ve web 2.0 teknolojisine

dayanan, kişilerin ortak ilgi, bilgi, duygu ve düşünceleri bağlamında

karşılıklı etkileşim, iletişim, paylaşım, işbirliği, topluluk oluşturma ve

kendi içeriklerini yaratma imkânı sağlayarak sosyalleşmesine imkân

tanıyan ortam ve araçların bütünüdür.

2. Sosyal Medyanın İşlevleri

Sosyal medya sitelerinin yazılımları üzerine çalışan pek çok kişi,

sosyal medyanın tam olarak nasıl işlediği, insanlar arasındaki etkile-

şimi nasıl sağladığı konusunu ve işlevini belirlemeye çalışmışlardır.

Bu konuda

Butterfield

kimlik, konuşmalar, var olma, kişisel ilişkiler ve

gruplardan oluşan beş özellik keşfetmiş, daha sonra

Webb

bunlara ta-

nınma ve paylaşmayı da eklemiştir. En son

Kitzmann ve arkadaşları

bu

işlevleri tanımlayarak

8

hangi sosyal medya aracının, ne şekilde kulla-

nılacağı sorusuna cevap vermeye çalışmışlardır.

(210-230), s. 211.

4

Joshua Brunty /Katrine Helenek, Social Media Investigations of LawEnforcement,

Massachusetts 2013, s. 2.

5

Kietzmann Jan H./Hermkens Kristopher/Mccarthy Ian P./Silvestre Bruno S.; “

Social Media? Get Serious! Understanding the Functional Building Blocks of Social

Media” Busines Horizons, Vol 54, İssue 3, 2011, s. (241-251), s. 241.

6

Erkan Akar, Sosyal Medya Pazarlaması Sosyal Webde Pazarlama Stratejileri, Efil

Yayınevi, Ankara 2010, s. 17.

7

Katri Lietsala /Esa Sirkkunen, Social Media, Tampere Üniversitesi Yayınları 2008,

s. 17-18.

8

Brunty/Helenek, s. 9.