Background Image
Previous Page  343 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 343 / 617 Next Page
Page Background

Güncel Gelişmeler Işığında Elektronik Sözleşmelerin Kurulması

342

• Kanun’un 3. maddesinin birinci fıkrasının (ç) ve (d) bentleri uya-

rınca, hizmet sağlayıcı, ayrıca veri girişindeki hataların açık ve an-

laşılır bir şekilde belirlenmesine ve düzeltilmesine ilişkin teknik

araçlara ilişkin bilgileri ve uygulanan gizlilik kurallarını ve var-

sa alternatif uyuşmazlık çözüm mekanizmalarına ilişkin bilgileri

sunmakla yükümlüdür.

• Kanun’un 3. maddesinin ikinci fıkrasına göre ise, hizmet sağlayıcı,

varsa mensubu olduğu meslek odası ile meslekle ilgili davranış

kurallarını ve bunlara elektronik olarak ne şekilde ulaşılabilece-

ğini belirtir.

Kanun’un 3. maddesinin üçüncü ve beşinci fıkralarında bilgi ver-

me yükümlülüğüne iki önemli istisna getirilmiştir:

• İlk istisna, Kanun’un 3. maddesinin üçüncü fıkrasında düzenlen-

miştir. Buna göre, tarafların tüketici olmadığı hâllerde taraflar,

birinci ve ikinci fıkralarda yer alan bilgi sunmaya ilişkin düzen-

lemelerin aksini kararlaştırabilirler. Yani, tarafların ikisinin de

Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun anlamında tüketici

olmaması hâlinde, taraflar anlaşarak bilgi verme yükümlülüğü-

nü kaldırabilirler. Ancak taraflardan birinin bile tüketici olması

hâlinde, tarafların anlaşarak bilgi verme yükümlülüğünü kaldır-

ması mümkün değildir.

• İkinci istisna, Kanun’un 3. maddesinin beşinci fıkrasında düzen-

lenmiş olup, buna göre, birinci ve ikinci fıkralar, münhasıran

elektronik posta yoluyla veya benzeri bireysel iletişim araçlarıyla

yapılan sözleşmelere uygulanmaz. Bu durumda münhasıran, yani

başka herhangi bir elektronik iletişim aracı kullanılmaksızın sa-

dece elektronik posta yoluyla kurulan elektronik sözleşmeler ile

elektronik posta benzeri, telefon gibi “bireysel” iletişim araçlarıyla

yapılan sözleşmelerde hizmet sağlayıcının birinci ve ikinci fıkra-

lardaki bilgileri sunma yükümlülüğü bulunmamaktadır.

Hizmet sağlayıcının Kanun’un 3. maddesinde düzenlenen bu yü-

kümlülüklerini ihlâli hâlinde, Kanun’un 12. maddesinde düzenlenen

cezaî yaptırım gündeme gelir. Ayrıca hizmet sağlayıcının genel hü-

kümlere göre tazminat sorumluluğu söz konusu olabilir.