

TBB Dergisi 2015 (119)
Sami DOĞRU
543
noktanın kuzeyinde kıyı doğrultusunun sürekli denize doğru bir çı-
kıntı yapması eşit uzaklık çizgisinin Türkiye’ye daha fazla deniz alanı
bırakacak şekilde kaydırılmasını gerektirecektir. Son olarak, Türkiye
- Suriye deniz yan sınırının tam olarak hangi noktada son bulacağı
ise, bölgedeki ilgili ülkelerin yani Türkiye, Suriye, KKTC, GKRY ve
Lübnan’ın birlikte yapacağı bir sınırlandırma ile belirlenmelidir. İşte
burada, karşılıklı kıyılarının olması nedeniyle Türkiye ile Lübnan ara-
sında bir sınırlandırma anlaşması mümkün görülmektedir
(Bkz. Harita
5).
Haritadan da görüleceği gibi, Türkiye’nin Lübnan kıyılarına bakan
kıyıları esas alınarak ve
ortay hat
metodu uygulanarak bu sınırlandır-
ma yapılabilecektir.
Harita 5
183
: Türkiye-Lübnan tasviri muhtemel münhasır ekonomik
bölge sınırlandırması
3. İkinci Bölge
Bu bölge Türkiye ve KKTC’nin karşılıklı kıyılarının mevcut olduğu
bölgedir. Bu bölgenin sınırlandırılması Türkiye ile KKTC arasında 21
Eylül 2011 tarihinde imzalanan ‘Türkiye Cumhuriyeti ile Kuzey Kıbrıs
Türk Cumhuriyeti Arasında Akdeniz’de Kıta Sahanlığı Sınırlandırıl-
ması Hakkında Anlaşma’ ile yapılmıştır. Anlaşmada yirmi yedi coğ-
rafi koordinat verilerek sınırlandırma çizgisi tarif edilmiş, bu çizginin
doğu ve batı uçları açık bırakılarak gelecekte ilgili taraflar arasında
183
Bu harita Dr. Cihat Yaycı tarafından üretilen haritadan esinlenerek yapılmıştır.
Bkz. Yaycı, Bilge Strateji, op. cit, s. 49, şekil 23.