Background Image
Previous Page  544 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 544 / 617 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (119)

Sami DOĞRU

543

noktanın kuzeyinde kıyı doğrultusunun sürekli denize doğru bir çı-

kıntı yapması eşit uzaklık çizgisinin Türkiye’ye daha fazla deniz alanı

bırakacak şekilde kaydırılmasını gerektirecektir. Son olarak, Türkiye

- Suriye deniz yan sınırının tam olarak hangi noktada son bulacağı

ise, bölgedeki ilgili ülkelerin yani Türkiye, Suriye, KKTC, GKRY ve

Lübnan’ın birlikte yapacağı bir sınırlandırma ile belirlenmelidir. İşte

burada, karşılıklı kıyılarının olması nedeniyle Türkiye ile Lübnan ara-

sında bir sınırlandırma anlaşması mümkün görülmektedir

(Bkz. Harita

5).

Haritadan da görüleceği gibi, Türkiye’nin Lübnan kıyılarına bakan

kıyıları esas alınarak ve

ortay hat

metodu uygulanarak bu sınırlandır-

ma yapılabilecektir.

Harita 5

183

: Türkiye-Lübnan tasviri muhtemel münhasır ekonomik

bölge sınırlandırması

3. İkinci Bölge

Bu bölge Türkiye ve KKTC’nin karşılıklı kıyılarının mevcut olduğu

bölgedir. Bu bölgenin sınırlandırılması Türkiye ile KKTC arasında 21

Eylül 2011 tarihinde imzalanan ‘Türkiye Cumhuriyeti ile Kuzey Kıbrıs

Türk Cumhuriyeti Arasında Akdeniz’de Kıta Sahanlığı Sınırlandırıl-

ması Hakkında Anlaşma’ ile yapılmıştır. Anlaşmada yirmi yedi coğ-

rafi koordinat verilerek sınırlandırma çizgisi tarif edilmiş, bu çizginin

doğu ve batı uçları açık bırakılarak gelecekte ilgili taraflar arasında

183

Bu harita Dr. Cihat Yaycı tarafından üretilen haritadan esinlenerek yapılmıştır.

Bkz. Yaycı, Bilge Strateji, op. cit, s. 49, şekil 23.