

Adliyelerin Fiziksel ve Mimari Koşulları Bağlamında Yargısal Memnuniyet
266
Yargılama hizmeti, toplumun, ortalama kalite düzeyinin üstünde
almak isteği bir hizmettir ki bu kaliteli hizmeti sağlayanlar da kaliteli
olmalıdır. Çünkü bu hizmeti verenler; çatışan menfaatleri, bastırıla-
mayan duyguları, saygı uyandıran usul, yaklaşım ve muhakemelerle
sağlayacaklardır. Bunun için herkesten önce yargıçların, üstün nitelik-
lere sahip kılınması gerekir.
9
Günümüzde, Türk Yargısında davaların uzun sürdüğü, adalet
mekanizmasının geç işlediği, yargılama sonunda verilen kararların
adil olmadığına dair toplumda bir kanaat mevcuttur. Adaletin gecik-
tirilmemesi en az adaletin gerçekleştirilmesi kadar önemlidir. Çünkü
geciken adalet, adaletsizliği doğurur Bugün vatandaşın kurumlara
güvenirliği sıralamasında yargı, sıralamanın üst basamaklarına çıka-
mamaktadır.
10
TÜİK 2003 yılından itibaren “Yaşam Memnuniyeti Araştırması”
11
adı altında ülke genelinde araştırma çalışmaları yapmaktadır. 2003 yı-
lından 2012 yılına kadar olan raporlarda yer alan adalet hizmetlerin-
den memnuniyet oranları aşağıda belirtilmiştir.
7 Nisan 2001, s.10
9
Yıldızhan Yayla, “Yargıda Kalite ve İnsan”,
Görüş Dergisi
, Ekim-Kasım 1998, s.88
10
Çetin Aşçıoğlu, “Bireyler Türk Yargısına Neden Güvenmiyor,”
Manisa Barosu Der-
gisi
, 2003, sayı:86, s.27
11
TÜİK Yaşam Memnuniyet Araştırması, s.98
(http://www.tuik.gov.tr/Kitap.do?metod=KitapDetay&KT_ID=11&KITAP_ID=15) Erişim Tarihi: 01.01.2015