Previous Page  237 / 457 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 237 / 457 Next Page
Page Background

236

Riskli Alan İlanı ve Hukuki Sonuçları

Temyiz başvurusunu alan Danıştay dairesi, temyiz dilekçesini

3 gün içinde inceler ve dilekçe usulüne uygun ise bu dilekçeyi karşı

tarafa tebliğ eder. Temyiz dilekçesine cevap verme süresi 15 gündür.

2577 sayılı Kanunun “Temyiz Dilekçesi” başlıklı 48. madde hükümle-

ri kıyasen uygulanır (m.20-A/2-h). Örneğin, temyiz dilekçesi usulüne

uygun değilse temyiz dilekçe ret kararı verilebilir.

İvedi yargılama usulünde Danıştay İdari Dava Daireleri Kuru-

lunun temyiz incelemesi sonucunda verdiği kararlar kesindir (m.20-

A/2-j). İlgili Danıştay dairesi temyiz üzerine verilen karara karşı ısrar

kararı veremez. Ayrıca 6545 sayılı Kanunla karar düzeltme yolu kaldı-

rıldığı için bu kararlara karşı karar düzeltme başvurusu da yapılamaz.

Danıştay ivedi yargılama usulü uygulanan davalarda temyiz is-

temini en geç iki ay içerisinde karara bağlamak durumundadır. İki

ay içinde verilen bu kararda en geç bir ay içinde yazılarak tebligata

çıkartılmalıdır (m.20A/2-k).

SONUÇ

Kentsel dönüşümle ilgili günümüze kadar birçok yasal düzenle-

me yapılmıştır. Bu yasal düzenlemelerin en sonuncusu 6306 sayılı Afet

Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun’dur.

Kentsel dönüşüm uygulamalarının iki temel yaklaşıma dayandığı

söylenebilir. Birincisi, yerinde dönüşüm, ikincisi ise aktarmalı dönü-

şümdür. Yerinde dönüşüm usulünde, dönüştürülen alan ihya edile-

rek ya da yıkılıp yeniden yapılarak modern kent haline getirilirken,

aktarmalı dönüşüm yönteminde ise, dönüştürülmek istenilen yerdeki

insanlar başka bir yere nakledilerek, o yer yeniden inşa edilir

6306 sayılı Kanun’un, birçok yönden tartışmaya açık olmasına rağ-

men, bu iki yaklaşımı da benimsediği söylenebilir. Kanunda aktarmalı

kentsel dönüşüm uygulaması örneği olarak rezerv yapı alanlarının be-

lirlenmesi; yerinde dönüşüm uygulaması olarak ta riskli alan ilanı ve

riskli yapıları tespiti konusunun düzenlendiği söylenebilir.

Bu çalışmada, riskli alan ilanı konusu ele alınmıştır. Önceki bö-

lümlerde detaylı olarak açıklandığı üzere, kanun koyucu riskli alanı

“zemin yapısı veya üzerindeki yapılaşma sebebiyle can ve mal kaybına

yol açma riski taşıyan, Bakanlık veya İdare tarafından Afet ve Acil Du-

rum Yönetimi Başkanlığının görüşü de alınarak belirlenen ve Bakan-