Background Image
Previous Page  234 / 529 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 234 / 529 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (98)

Emin KOÇ

233

cıyla icrai kararlar alma ve bunların uygulanması için gerekli maddi işlemleri

yapma ayrıcalığı”

olarak tanımlanabilir

3

. Kamu düzeninin tanımlanma-

sı zor olsa da kamu düzeninin unsurlarından bu kavrama bir anlam

verilmesi mümkündür. Kamu düzeninin klasik anlamda üç unsuru

mevcuttur: güvenlik, esenlik, sağlık

4

. Ancak klasik unsurların yanın-

da yeni unsurlardan da bahsedilmektedir

5

. Çünkü klasik unsurlar sı-

nırlı sayıda değildir. Diğer yandan kamu düzeni gibi en geniş haliyle

“topluma faydalı her şey”

anlamına gelen bir kavramın sınırlı sayıda un-

surunun bulunması mümkün değildir. Bu anlamda kamu düzeninin

unsurlarından birisi de ekonomik yaşam ve ekonomik yapıdır. Eko-

nomik işleyişi de içine alan kamu düzeni kavramı daha özelde

“ekono�

mik kamu düzeni”

olarak adlandırılmaktadır. Ekonomik kamu düzeni,

rekabet düzeni, fırsat eşitliği, bireysel özgürlükler gibi birçok önemli

unsurdan oluşmaktadır. Ekonomik yaşam kamu düzenin bir parçası

olarak kolluğun koruma alanına girmektedir

6

.

Rekabet Kurumu aynı zamanda rekabet düzeni gibi teknik bilgi

ve uzmanlık isteyen; düzenleme, denetleme, araştırma, önerme ve

gerektiğinde yaptırım uygulama yetkisine başvurulan bir alanda fa-

aliyette bulunan bir bağımsız idari otoritedir

7

. Bağımsız idari otorite

3

Gözübüyük Şeref/Tan Turgut, İdare Hukuku, Ankara 2006, s. 711 vd.; Giritli

İsmet/Bilgen Pertev/Akgüner Tayfun, İdare Hukuku, İstanbul 2006, s.813 vd.;

Günday Metin, İdare Hukuku, Ankara 2003, s.259.

4

Gözübüyük/Tan, C.I, s. 711; Günday, İdare Hukuku, s.261–263; Atay Ender

Ethem, İdare Hukuku, Ankara 2006, s. 520–529.

5

Bkz. Gözler Kemal, İdare Hukuku Dersleri, Bursa 2006, s. 560 vd.

6

Akıncı Müslim,

“Ekonomik Kamu Düzeni ve Rekabet Kurumu”

, Rekabet Dergisi, S. 5,

s. 3–16; Öztürk Ebru, Türk İdare Sisteminde Rekabet Kurumunun Yeri ve Diğer

Bağımsız İdari Otoritelerle Karşılaştırılması, Rekabet Kurumu, Ankara 2003, s.

21–22; Aslan Zehredin/Berk Kahraman, Rekabet Kurumunun Oluşumu, Görev

Yetkileri ile Yargısal Denetimi, İstanbul 2000, s.49.

7

Bağımsız idari otoriteler için bkz. Tan Turgut,

“Bağımsız İdari Otoriteler”,

Perşem-

be Konferansları 4, Rekabet Kurumu Yayın No:55, s.3-32; Ulusoy Ali, Bağımsız

İdari Kurumlar, Danıştay Dergisi, S.100, s. 3-16; Duran Lütfü,

“Türkiye’de Bağımsız

İdarî Otoriteler”,

Âmme İdaresi Dergisi, Mart 1997, C. 30, S.1, s.3-32; Duran Lütfü,

“Türkiye’de Bağımsız İdarî Otoriteler”

içinde ; Bağımsız İdari Otoriteler, Ed. Kaboğ-

lu İbrahim, İstanbul 1998, s. 24 vd.; Ulusoy Ali, Bağımsız İdarî Otoriteler, Ankara

2003, s.1 vd.; Ulusoy Ali,

“Regülasyon Kurumları Hakkında Genel Bir Değerlendirme”,

www.danistay.gov.tr

, (22.01.11); Akıncı Müslüm, Bağımsız İdari Otoriteler ve Om-

budsman, İstanbul 1999; Gözler Kemal , İdare Hukuku,C.1, Bursa 2003, s.485-493;

Atay Ender Ethem,

“Fransız İdare Hukukunda Bağımsız İdari Otoriteler: Rekabet Kon�

seyi”,

Perşembe Konferansları 6, Rekabet Kurumu Yayın No:57, s. 51-106; Kaboğ-

lu İbrahim Ö.(ed.), Bağımsız İdarî Otoriteler, Institut Français d’İstanbul, İstanbul

1998, s. 1vd.; Yıldırım Turan,

“Bağımsız İdari Otoritelerin Yargısal Denetimi”,

www.