

TBB Dergisi 2012 (98)
Emin KOÇ
275
direceği bir üye tarafından yazılır. Kararlar toplantıya katılan üyeler ta-
rafından imzalanır
188
. Karara muhalif kalan üyeler ayrı ayrı veya birlikte
karşı oy yazısı yazabilir
189
. Kararın aslı Kurul arşivinde saklanır. Birer
nüshası imza karşılığında taraflara verilir. Bir nüshası da yayınlanmak
üzere Rekabet Kurumu yayın işlerine gönderilir (RKHK,m.53/I). Kurul
kararları tarafların ticari nitelikli sırlarını ifşa etmeyecek şekilde Kurum
internet sayfasında yayınlanır (RKHK,m.53/II).
SONUÇ
Rekabet Kurumu toplumsal hayatın hassas alanlarından birisi
olan rekabet düzenini kontrol, düzenleme, yönlendirme görevini ye-
rine getirmek için kurulmuş, bu özellikleri ile bir yandan
“ekonomik
kolluk makamı”
diğer yandan ise
“bağımsız idari otorite”
kimliğine sahip
bir yerinden yönetim idaresidir. Rekabet Kurumu rekabet düzenini
düzenleyici ve bireysel işlemler ile koruyacaktır. Kurum yönetmelikler
ve tebliğler olmak üzere birçok düzenleyici işlemler yapmakla birlik-
yerinde inceleme hallerinde yanıltıcı veya yanlış bilgi verilmesi, hiç bilgi veril-
memesi, eksik bilgi verilmesi” durumu idari para cezası gerektiren bir idari ihlal
niteliğindedir. Bu durumda idari ihlalin tespiti, eylemin yazılı hale getirilmesine
bağlıdır.
188
İmza da esas olarak yazılılık kuralının bir gereğidir.
Belgenin imzasız olması açıklanan
iradeyi ve dolayısıyla idari işlemi şekil unsuru açısından sakatlar. İmzanın yetkisiz bir kişi
tarafından atılması durumunda ise işlem yetki unsuru açısından sakat olurKurul kararları
kolektif işlem niteliğindedir. Bu nedenle iradeler aynı anda açıklanmalı ve de imzalar aynı
anda atılmalıdır. İradeyi ortaya koyan imzanın sonradan eklenmesi veya iradenin daha
sonra açıklanarak imzaya bağlanması işlemi usul açısından sakatlar.
189
Danıştay kararlarda karşı oyların bulunma zorunluluğunu
“kararın bütünlüğü”
ölçütü ile açıklamaktadır:
“Birden çok iradenin katılımı ile oluşan kararların tarafların
iddia ve savunmaları ile ileri sürülen delillerinin, kurulu oluşturanlarca ortaya konulan
görüş ve karşı görüşlerin tartışılması sonunda oluştuğu göz önüne alındığında, kararın
değerlendirilmesinde, çoğunluk oyları kadar, karşı görüşte olanların oylarının bilinmesi
önemli olup, kararın bütünlüğü bakımından… Rekabet Kurulu kararlarında “varsa karşı
oy yazılarının da bulunması gerekli görülmüştür”. Bu nedenle Kurul kararlarında karşı
oy yazılarının bulunmaması asli bir şekil eksikliği olarak görülmekte iptal nedeni olarak
ileri sürülmektir D.10.D.E:2000/1220, K:2001/55, K.T:15.1.2001,
www.kazanci.com,
(22.01.11). Danıştay, karşı oy yazılarının daha sonra eklenerek ilgiliye tebliğ edilmesini de
usul sakatlığı olarak görmektedir: “…Yasayla zorunlu görülen şekil kuralına uyulmama�
sının esası etkileyen bir noksanlık olduğu gerekçesiyle rekabet kurulunun ilgili kararının
iptal edilerek ortadan kalktığı gözönüne alındığında, rekabet kurulunca verildiği tarih iti�
bariyle yürürlüğe girecek yeni bir karar verilmeden, iptal edilen kararın karşı oy gerek�
çeleri eklenerek kurul başkanınca imzalanan bir üst yazıyla yeniden tebliğ edilmesi sure�
tiyle tesis edilen işlemde hukuka uygunluk görülmemektedir…”.
D.10.D. E:2004/2319,
K:2005/47, K.T:24.05.2005; D.10.D.E:2002/3686, K: 2003/5292, K.T:23.12.2003,
www.kazanci.com, (22.01.11).