Background Image
Previous Page  403 / 521 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 403 / 521 Next Page
Page Background

402

TÜKETİRKEN TÜKENMEYELİM!

Şükran EROĞLU

*

1

Toplumda yerleşmiş bir inanç vardır. KADINLAR DAHA ÇOK

TÜKETİRLER.. Ancak bu inanca sahip olanlar bunun nedenini düşün-

mez ve sorgulamazlar. Kadınlar sadece kendileri için mi tüketiyorlar?

Yoksa ailenin tüm ihtiyaçlarını kadınlar sağladıkları ve evin, çocukla-

rın hatta evdeki erkeklerin (eş, baba, kardeş) de ihtiyaçlarını kadınlar

aldıkları için mi çok tüketiyor görünüyorlar?

Yaşadığımız yüzyıl tüketimin korkunç boyutlara ulaştığı bir yüz-

yıl. Tüm mekanizmalar daha çok tükettirmek üzerine kurulmuş vazi-

yette. Bir yandan reklamlar, bir yandan durmaksızın açılan AVM. ler,

bir yandan her gün yeni bir biçimde karşımıza çıkan satış yöntemleri

ve her gün gelişen teknoloji… Bu yoğun saldırıya dur dememiz müm-

kün gibi görünmüyor, ama en azından bilinçli tüketebilmek hala bizim

elimizde..

Bunun için de öncelikle haklarımızı bilmemiz ve nereden başlaya-

cağımıza karar vermemiz gerekiyor.

15 Mart 1962 tarihinde ABD Başkanı Kennedy tüm dünya’ya

tüketicilerin korunması gerektiğinden bahsederek Temel Tüketici

Hakları’nı açıklamış, 1986 yılında da Birleşmiş Milletler Genel Ku-

rulu 8 Temel Tüketici Hakkı’nı kabul ederek, EVRENSEL TÜKETİCİ

HAKLARI olarak tüm dünyaya ilan etmiş ve tüm dünyada kabul edi-

len tüketicinin korunması hakkında yasalarda da bu haklar güvence

altına alınmıştır.

Nedir bu 8 temel hak ?

• Temel Gereksinimlerin Karşılanması Hakkı

*

Avukat, Tüketiciyi Koruma Derneği Genel Başkanı, Tüketici Sorunları İl Hakem

Heyeti ve Beşiktaş Hakem Heyeti Baro Temsilcisi)