Background Image
Previous Page  404 / 521 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 404 / 521 Next Page
Page Background

403

• Sağlık ve Güvenliğin Korunması Hakkı

• Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı

• Bilgilendirilme Hakkı

• Eğitilme Hakkı

• Temsil Edilme Hakkı

• Tazmin Edilme Hakkı

• Sağlıklı bir çevrede Yaşama Hakkı

Demek ki tüketirken bu haklarımızın olduğunu, dolayısıyla sa-

tılmak üzere tüketiciye sunulan mal ve hizmetlerin sağlık açısından

zarar vermeyecek durumda olmalarının zorunlu olduğunu, mal veya

hizmet satın alırken mutlaka detaylı olarak bilgilendirilmemiz gerekti-

ğini, satın aldığımız mallarda ayıp çıkması durumunda;

Bedel iadesi veya

Ücretsiz onarım veya

Malın değiştirilmesini veya

Ayıp oranında bedelden indirim yapılmasını isteme haklarımızın

olduğunu unutmamalıyız. Ayrıca ayıplı mal başka bir mala zarar ver-

mişse, ya da ölüm ve yaralanmaya sebep olmuşsa imalatçıdan tazmi-

nat isteme hakkımızın da olduğunu bilmeliyiz.

Aldığımız mallarda veya hizmetlerde ayıp çıkması halinde bunu

öncelikle mallarda satıcılara, hizmetteyse sağlayıcıya bildirmemiz ge-

rekmektedir. Bu bildirimde yukarıda bahsettiğimiz haklardan hangi-

sini talep ettiğimizi de belirtmeliyiz. Satıcı veya sağlayıcı talebimizi

kabul etmediği takdirde 3.032.65 TL.’na kadar olan uyuşmazlıklarda

ilçelerde bulunan kaymakamlıklarda görev yapan tüketici hakem

heyetlerine bir dilekçe ile başvurarak şikâyet hakkımızı kullanmalı-

yız. Bu bedelin yukarısında olan uyuşmazlıklar için de bilim sana-

yi ve teknoloji il müdürlüğünde faaliyet gösteren tüketici sorunları

il hakem heyetine başvurabiliriz. Tüketiciler ikamet ettikleri ilçedeki

veya satıcının bulunduğu ilçedeki kaymakamlığa müracaat etmekte

serbesttirler.