Background Image
Previous Page  417 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 417 / 537 Next Page
Page Background

Hukuk Eğitiminde Farklı Bir Yaklaşım: Bir Banka Hukuku Dersinin Ardından

416

bana gönderilmesini istedim. Böylece gönderilen metinde düzeltmeler

yapıp, bazı önemli noktalara işaret ettim. Öğrenciler, bu düzeltmeleri

yaptıktan sonra hazırladıkları ödevin fotokopisini, sunum yapacakla-

rı günden 2 gün önce, kırtasiyeye bırakacak, diğer öğrenciler ise, bu

ödevleri edinip, inceleyerek derse katılacaklardı. İşlemesini istediğim

sistem buydu. Birkaç haftalık acemilikten sonra sistem yavaş yavaş iş-

lemeye başladı.

Öğrenciler ödevlerini hazırlayıp yolladılar, düzeltme yapıp tekrar

yolladım ve gruptaki her bir öğrencinin 5’er dakika sınıf önünde ödev-

lerini sunmalarını sağladım. Öğrencilerden sunumu iyi olan da var-

dı orta derecede olan da. Ancak tüm öğrencilerin sınıf önünde kendi

hazırladıkları ödevleri sunmalarını istedim. Bu sayede, iş yaşamında

kitle önünde sunum yapacak olan öğrencilere, şimdiden bunu alıştır-

maya çalıştım. Öğrencilerin hem medenî cesareti hem kendine güven-

leri arttı.

Öğrenciler ödevi sunduktan sonra, dinleyenlerin sunum yapan-

lara soru sormalarını sağladım. Böylece, ödevlerin benimsenmesini,

diğer öğrencilerin ödevleri inceleyip gelmelerini, dinlemelerini ve an-

lamalarını teşvik etmeye çalıştım. Arkadaşlık hukukundan kaynaklı

olsa gerek, öğrenciler, sunum yapanlara soru sormaktan önceleri çe-

kiniyordu. Ancak zamanla bunu aştık. Sunum yapanlara sorular soru-

luyor, onlar da bu soruları ödevleri kapsamında cevaplandırıyorlardı.

Ayrıca soru-cevabın ardından, dinleyen öğrencilerden ödev ile

ilgili eleştiri getirmelerini istedim. Eleştirel bakışın temel alındığı bir

kanun inceleme sistemini ödevlere uygulamamak olmazdı. Eleştiri-

ye açık olmak, yapılan eleştirilere cevap vermek veya kabullenmenin

büyük bir erdemlik olduğunu hissettirmeye çalıştım. Tabi ki bir iki

hafta, ödevlere yönelik ben eleştiri getirdim. Ödevlerin şekil ve esas

yönünden eksikliklerini anlattım. Daha iyi bir ödev için neler yapılma-

sı gerektiğini tek tek sıraladım. Bu derslerde öğrenciler atıflarındaki

yanlışlıkları, bölümlendirmenin anlamını, ödev hazırlama sistematiği-

ni, ödev hazırlayan ve sunan arkadaşlarının ödevleri üzerinde sıca-

ğı sıcağına gördüler. Birkaç hafta sonra sistem oturmaya başlamıştı.

Ödevi sunan öğrencilere arkadaşları soru soruyor, sonra ödevi eleşti-

riyorlardı. Böylece, hemen hemen tüm öğrenciler, kitle önünde sunum

yapmış, ödevleri kapsamında sorulara ve eleştiriye maruz kalmışlardı.