Background Image
Previous Page  416 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 416 / 537 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (101)

Ozan CAN

415

Sınav kâğıtlarını okuduğumda çok da parlak bir sonuç ile karşı-

laşmadım. Normal ve ikinci öğretimde toplam 115 öğrenciden sadece

9 kişi geçer not olan 60 ve yukarısı not almıştı. Bu oran yüzde 10 bile

değildi. Kanun kullanmayı bilen öğrenciler için bu sorular gayet kolay

sayılırdı. Ancak, çıkan sonuç, öğrencilerin, hâlâ hukukî soru ve sorun-

ların kanunda yazan yanıtlarını bulmakta zorlanmakta oldukları idi.

Bu durum, bir sözcüğün anlamını bilmeyen öğrencinin sözlük kullan-

ma becerisinin olmaması ile ifade edilebilir.

Sınav sonunda öğrenciler de tepkiliydi. Çoğu, düşük not aldığın-

dan yakınmakta idi. Sınav sonrası ilk derste sınav sorularını çözmeye

karar verdim. Sadece sorularla ilgili olan maddeleri açıp okudum. Böy-

lece, öğrenciler aslında sınavda neden kötü not aldıklarını anlamışlardı.

Ödev Uygulaması

Sınav sonrasında uyguladığım ders işleme ve sınav metodunu

sürdürüp sürdürmeme hususunda tereddüdüm oluşmuştu. Ancak

her yiğidin bir yoğurt yiyişinin olduğunu, en azından farklı bir şekilde

ders işlenebileceğine ve bu yöntemin öğrenciler için yararlı olacağına

inandığımdan, sonuna kadar aynı çizgide ilerlemeye karar verdim.

Kanun kullanmayı ve maddeleri lafzen ve ruhen incelemeyi öğret-

tiğim metodun ardından 3 veya 4’er kişilik gruplara ödevler dağıttım.

Bu ödevlerin konuları Bankacılık Kanunu’nun temel kavram ve mües-

seseleri idi. Örneğin, finansal holding şirketleri, İMF, Türk bankacılık

sektörü ve yapısı, saklama hizmetleri, kredi kartları, banka yönetim

kurulu üyelerinin sorumluluğu, bankacılık suçları, leasing, faktöring,

katılım bankaları, mevduat bankacılığı, TMSF gibi konulardı.

Ödevlerin en az yirmi kaynak ile yazılmasını, dipnot kullanılması-

nı, kaynakçasının bulunmasını, 15 sayfadan az kaleme alınmamasını,

yani, lisansüstü eğitimde öğrencilerin hazırlamak zorunda oldukları

ödevler şeklinde hazırlanmasını istedim. Tabi ki ilk derste bir öde-

vin nasıl hazırlanması gerektiğini ayrıntısıyla açıkladım. Öğrenciler

öncelikle konularıyla ilgili tüm kaynakları bulacaklar, bu kaynakları

getirecekler, ben inceledikten sonra uygun kaynakları belirleyeceğim

ve sonra, içindekiler kısmı hazırlanıp bana gönderilecek, ben de için-

dekiler kısmına onay verdikten sonra yazma aşamasına geçilecekti.

Hazırlanan ödevlerin sunum tarihinden bir hafta önce ileti yoluyla