Background Image
Previous Page  238 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 238 / 473 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2013 (106)

Şura GENÇ / Seçil COŞKUN

237

sı ve aile kurumunun neredeyse çekirdek aile kadar küçük olması bu

cinsel sapmanın ortaya çıkma nedeni olabilir. Dinler de bu yasağı kes-

kinleştirince ensest olayı iyice silikleşmeye başlamıştır. Bu halde yakın

akraba ile cinsel ilişki Âdem ve Havva’dan sonra çoğalma tehlikesi

kalmadığından yasaklanmıştır. Bu yasağın altı çizili kurallarla hangi

akrabalar arasında uygulandığı bellidir. Ensestte bulunmanın sınırı

iyice keskinleştirilmiş ve kesinleştirilmiştir. Çünkü bu sapıklık, içten

eşleşme olarak bilinen şeyin, evliliklerin sürekli olarak kısıtlı bir top-

lumsal grup içerisinde ve dolayısıyla, az çok aynı soy içerisinde ger-

çekleşmesinin aşırı uçta bir çeşididir. Dar bir alanda ve birbirine çok

yakın kişiler arasında gerçekleştiğinden, ailenin ve akrabalık derecesi-

nin sınırını belirsizleştirmektedir. İşte Eski Ahit, bunun önüne geçmek

için kimin kiminle evlenebileceğini net olarak belirtmiştir. Ayrıca, bu

yasağı çiğneyenlerin sapıklık içinde olduklarını vurgulamıştır.

69

“Hiçbiriniz cinsel ilişkide bulunmak için yakın akrabasına yaklaşmaya-

cak, Rab benim”.

70

Eski Ahit’te adı sıkça geçen bu sapıklık, bir suç olarak

görülmüş ve çeşitli yaptırımlarla desteklenmiştir. Çünkü ensest ilişki,

evlilik kurumuna zarar vermekte ve kan bağına dayalı yakınlıkları ze-

delemektedir. Tevrat’ta belirtildiği üzere kan birliği bulunan kimseler

arasında evlenme olamaz. Kardeşler, bir ana babadan olan yakınları,

yengeler, sütanneler, babanın kardeşleri ile evlenme yasaktır. İnsanın

kızı ya da oğluyla da evlenmesi suçtur. Doğal olmayan bir davranış

olan ensesti hazırlayan etmenlerin neler olabileceği soruları aslında

sadece Yahudi kültüründe var olan sorgulamalar değildir. Bunlar, ta

ilkel kabilelerden beri varlığını sürdüre gelen soru işaretleridir. Ensest,

sapkın cinselliğin insanlar arasındaki farklı çeşitlerinden yalnızca bi-

ridir. Bu sapıklıkla kişiler anne, baba ve kardeş kavramlarını ortadan

kaldırmaktadırlar. Bu da aileye önem veren Eski Ahit için çok değerli

bir detaydır.

71

Ensest, tüm toplumlarca sertçe eleştirilen bir cinsel sapma olduğu-

na göre semavi dinlerden Yahudiliğin de elbette bu konuya yaklaşımı

bir ölçüde şiddetli olacaktır. İşte Tanrı’nın Eski Ahit’te ensest sapıklı-

ğını sert ve şiddetli bir şekilde yasaklamasının altında yatan en önemli

69

SÜMER, s. 108.

70

Levililer: 18: 6.

71

SÜMER, s. 109.