Background Image
Previous Page  429 / 505 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 429 / 505 Next Page
Page Background

Polonya Yargı Sistemi Üzerine İzlenimler

428

14- Genel İdari Usul Yasasının bulunması ve bu nedenle bu Yasa

uyarınca zorunlu idari başvuru yolunun bulunması, (Zorunlu idari

başvuruyla istemi reddedilen kişi yerine idari yargı yerine başvuru ya-

pılan organ gitmektedir. Bu durumda idarelerin gereksiz yere mahke-

meye gitmesini önlemekte ve idari yargı önüne giden davaların çoğu

ise ret ile sonuçlanmaktadır. Bu sayede pilot dosya uygulaması da fa-

aliyete geçinlebilmektedir.)

15-İl idare mahkemeleri ile Yüksek İdare Mahkemesi arasında biz-

deki bölge idare mahkemesine bir yapıda mahkemenin bulunmaması,

16-İdari Yargıda da duruşma kural olup bütün kararlar kural ola-

rak duruşmalı davalarda verilmesi,

17-İdari Yargıda dosyaların tekemmülü için replik ve düplük uy-

gulamalarının ortadan kaldırılmış olması,

18-Mahkemelerin mali yönden özerk olması ve kendi bütçelerini

yapabiliyor olmaları ve bu bütçeye bakanın ya da hükümetin müda-

hale edememesi,

19-Mahkeme işleyişlerinde profesyonel elemanların çalıştırılıyor

olması zabıt katiplerinin en az lisans mezunu olması gerektiği,

20-Adli yargı, idari yargı arasında görev uyuşmazlıkların idari

yargı yerince verilen görev ret kararlarının adli yargı için bağlayıcı ol-

ması,

21- Hakimler hakkındaki disiplin cezalarının özel oluşturulan di-

siplin mahkemelerince verilmesi ve bu mahkeme kararıyla soruştur-

maya başlaması ,

22-İdari Yargı kararını uygulamayanlara para cezaları verebilin-

mesi bizim hukuk sistemimizden farklı yönleridir.

Türk Sistemine Alınabilecek Hususlar

1-Öncelikle bizde de hukuk fakültelerinde öğrenim süresi 5 yıla

çıkartılmalıdır. Ayrıca yüksek lisans bitiren kişiler hakim alımlarında

öncelik tercih nedeni olabilir.

2-Hakim Okuluna benzer bir uygulama getirilerek uzun soluklu

bir eğitim sonunda bizim gibi 22-23 yaşında hakim olma yerine 29 ya-