

TBB Dergisi 2014 (113)
Hakan Sabri ÇELİKYAY
201
le, tüm unvanlardaki personel kadrosu 52.043’e ulaşmış olup, bunun
42.279’u (%81) dolu, 15.806’sı (%19) ise boştur
105
.
Buradan çıkan ana sonuç, kadro sayısı sınırlı olması ve mevcut
kadroların önemli bir kısmının da boş bulunmasıdır. Örnek vermek
gerekirse, 1100 olan kurum müdürü kadrosunun 2007 yılında 241’i
(%21,9); 2008 yılında 261’i (%23,7); 2009 yılında 253’ü (%23), 2010 yılında
220’si (%20), 2011 yılında 230’u (%21), 2012 yılında ise 187’si (%17) boş-
tur. İnfaz kurumlarının en yüksek idarecisi konumunda olan müdür
kadrolarının dahi yaklaşık 1/5’i son yıllarda boş kalmaktadır.
Bu sayılarda dikkate çeken diğer bir husus, personel sayısının 2007,
2008 ve 2009 yıllarında hiç artmadığı ve mevcut kadroların yaklaşık
olarak 1/4’ünün boş olduğudur. 2011 ve 2012 yıllarında ise personel
sayısı ve doluluk oranı artmıştır. Ülkemizde yaşanan işsizlik sorunu-
na rağmen, kadrolardaki doluluk oranının çok düşük olması, özellikle
uzman personelin ceza infaz kurumlarında çalışmaktan kaçındığını
göstermektedir. Bu sorunun çözümünde ceza infaz kurumunda çalı-
şan personelin özlük haklarının iyileştirmesi şüphesiz yararlı olacak-
tır. Personel açısından yaşanan bu sorunların giderilmesinde, Adalet,
İçişleri ve Sağlık Bakanlığı arasında 31.10.2003 tarihinde imzalanan bir
protokol
106
çerçevesinde, Sağlık Bakanlığı personelinin infaz kurumla-
rında görevlendirilmesi mümkün ise de, sağlık personeli sayısındaki
azlık, uygulamada bu imkândan etkin biçimde yararlanılmasını güç-
leştirmektedir.
b. Önerilerin Konulara Göre Dağılımı
İzleme kurulları tarafından verilen raporlardaki önerilerin yeri-
ne getirilme durumuna yukarıda yer verilmişti. Bu başlık altında ise
bahsi geçen önerilerin konulara göre dağılımı ile ilgili veriler üzerinde
durulacak, böylece, önerilerin hangi konularda yoğunlaştığı somut ör-
neklerle ortaya konulacaktır
107
. Bu bağlamda, aşağıda, raporlara yansı-
105
2012Faaliyet Raporu, s. 18.
106
Protokolün ilgili hükümleri ve infaz kurumlarının öğretmen ihtiyacının karşılan-
ması için Adalet Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan benzer
nitelikte bir diğer protokol için bkz. 2007 Faaliyet Raporu,s. 29-31.
107
2007 Faaliyet Raporu, s. 33-101; 2008 Faaliyet Raporu, s. 21-116; 2009 Faaliyet
Raporu, s. 27- 133;2010 Faaliyet Raporu, s. 27-86; 2011 Yılı Faaliyet Raporu, s. 44-
214; 2012 Yılı Faaliyet Raporu, s. 33-95.