Background Image
Previous Page  386 / 421 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 386 / 421 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (118)

Atilla PINAR

385

Zira saygı veya hürmet beklenmez veya dayatılamaz ancak ne za-

man ki sıfatın hakkı verilir (Hakkıyla hizmet edilir), bunlar (saygı /

hürmet) muhatapça kendiliğinden gösterilir. Sıfat ve statü asla sami-

miyetin önüne geçmemelidir.

Büyüklüğün alamet-i farikasının “mütevazılık” olduğundan hare-

ketle, neye / kime / niçin hizmet ettiğimizin bilinmesi, asıl /asli mis-

yonumuzun, adalet hizmetinin hakkıyla ve hakkını vererek yapmak

olduğunun hatırlanması temennimizdir.

Şahsen biz kendimizi Türk Milletinin bize verdiği yetkiyle yine

Türk Milletine ve insana iktidarınca /gücünce /takatince /nefesi yetti-

ğince /tüm samimiyetiyle hizmet eden /etmeye çalışan /hizmeti şeref

sayan bir Türk Hâkimi /hâkimleri olarak tanımlamaktayız.

3) İNSAN BİLGİSİ

A) KAZAİ AKTÖRÜN / HÂKİMİN KENDİNE DAİR BİLGİSİ

(KENDİNİ TANIMASI) ve UZAK DURULMASI GEREKEN

EN CİDDİ / EN ESASLI / EN SİNSİ TEHLİKE, DİĞER TÜM

ARIZALARIN BAŞI / KAYNAĞI; KİBİR

Hâkim-savcı olsun veya olmasın her /er kişinin kendini tanıma-

sına dair Batı’dan ve Doğu’dan 2 farklı evrensel tanım ve bakış açısına

vurgu yapılabilir /yapılmalıdır.

Bunlardan;

aa) Antik Yunan Filozofu Sokrates “Kendini tanı /bil” demektedir.

bb) Aynı kavramın benzer versiyonu hemen bitişiğindeki Anadolu’da

bu kez bir Türkün mısralarında hayat bulmuş, gün yüzüne çıkmış

ve evrenselleşmiştir.

Enfes beyit şudur;

“İlim ilim bilmektir,

İlim kendin bilmektir,

Sen kendini bilimezsiz,

Ya nice okumaktır.

YUNUS EMRE