Background Image
Previous Page  390 / 421 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 390 / 421 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (118)

Atilla PINAR

389

redeyse birebir aynı hususlar dile getirilmektedir.

Alçakgönüllülük ve kibir arasındaki giderilemez tenakuz /ezeli-

ebedi husumet ve buna dair enfes ihtar yine yerel kaynağımızdan,

Yunus Emre’mizdendir.

“Miskin

28

ol bre miskin,

Gide senden kibr ü kin,

Rüzgâr gelip geçer,

Pes kime ne kalasıdır.”

Yunus EMRE.

Esasında tevazu bahsinin konusu olsa da sağlam bağı ve önemi

nedeniyle Yunus Emre’nin işbu enfes beytinin buraya derci münasip

görülmüştür.

Yine eskimeyenlerimizden biri de der ki;

“Âhir

29

yine hâk

30

olur bu tenler,

Bilmem neye kibr eder edenler.”

Şeyhülislam Vasîf

31

Biz de deriz ki;

“Ey hâkim! hakîm, fehîm, müstakîm, emîn, mekîn ve metîn olmak

gereken sen! Eğer kim,

Caka satmaktaysan, kasım kasım kasılmaktaysan,

Hava atmaktaysan, tepeden bakmaktaysan,

Tümünü de yapmaktaysan,

Oturduğun şol pak kürsüden /masadan,

Kim, tastamam hikmet /hükmetmek /hizmet makamındasın,

28

Miskin; alçak gönüllü, kibirlenmeyen, benlikten (Ego’dan) geçmiş kişi. Yunus

Emre Hayatı ve Bütün Şiirleri Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, V. Basım, sayfa

289, 502.

29

Âhir; Eninde-sonunda, nihayet.

30

Hâk; toprak.

31

İskender Pala, Aşk ve Hikmete dair Hoş Sadâ, Kapı yayınları, sayfa 111.