Previous Page  428 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 428 / 473 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2016 (122)

Recep TAYFUN / Aylin ERDEM TÜRK

427

Örneklem – III

Yeterli buluyorum.

Örneklem – IV

Yeterli buluyorum. Uygulamaya ağırlık verilmesi gerekir.

Örneklem – V

Yeterli buluyorum. Uygulamaya ağırlık verilmesi gerekir.

1. Bulguların Değerlendirilmesi

Önemli tespitlerden birisi, arabuluculuk yapan görüşmecilerin,

aldıkları eğitimden (7.6/10) yüksek düzeyde tatmin olduklarını gös-

termektedir. Bu sonuç, uygulama yapıldıktan sonra verildiği için ayrı

bir önem taşımaktadır.

Görüşmelerde arabuluculuğun “neden” tercih edildiği sorusuna

verilen cevapların ortak noktası “

hızlı ve düşük maliyetli

” olmasıdır.

Ancak bir görüşmeci, avukatların müvekkillerini arabuluculuğa ikna

edebildiğini belirtmiştir.

Görüşmecilerin verdikleri yanıtlardan açık bir biçimde arabulucu

ile yargıç arasındaki farkı özümsediği anlaşılmaktadır. Uyuşmazlı-

ğın çözülmesinde tarafların arasında ideal olan yöntemin “kazan-ka-

zan” şeklinde olmasına yapılan açık vurgu dikkat çekmektedir. Fakat

görüşmecilerin toplumsal yapının uzlaşı, empati

eğilimine

ve çatış-

madan kaçınmaya dair bakış açısının (6.0/10)- (4.7/10) düşük olduğu

görülmektedir. Bu detay eğitimlerde üzerinde odaklanılması ve dik-

kat çekilmesi gereken bir ayrıntıdır. Arabuluculuğa katılan tarafların

kendini ifade edebiliyor olması dikkat çekicidir. Çünkü arabuluculuk

yapmamış olan görüşmeciler bu durumu koşullara bağlamaktadır.

Arabuluculuk uygulamalarının kolay olmadığı belirtilmekle bir-

likte, verilen yanıtlardan açık olarak bu zorluğa değecek bir çaba oldu-

ğu belirtilmektedir. Ayrıca avukatlık deneyimlerinin kontrol altında

tutulmasının önemine de vurgu yapılmaktadır. Son olarak görüşme-

cilerin tamamına yakını eğitim süresinin yeterli olduğunu belirtmekte

ve pratik eğitime ağırlık verilmesi gerektiğine vurgu yapmaktadırlar.

B. Arabuluculuk Eğitimi Almış Arabuluculuk

Yapmamış

Avukatlar

Görüşmecilerin arabuluculuk yapmadıkları dikkate alınarak ha-

zırlanan sorular yöneltilmiştir. Açık uçlu sorularda iki soru farklı ola-

rak yöneltilmiştir.