Previous Page  208 / 393 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 208 / 393 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2016 (126)

Mustafa Yaşar DEMİRCİOĞLU

207

mıştır. İdarenin düzenleme yapma yetkisi mutlak ve gerekli olmakla

birlikte, üst hukuk normlarına aykırılık taşıyan, normatif düzen ka-

litesini ihlal eden ve konu unsuru yönünden de gayrimeşru nitelikte

olan bir düzenlemenin uygulanmasının mümkün olmadığı gibi muh-

temel bir iptale de mahkum olduğu açıkça anlaşılmaktadır. Bu şekilde

suç sayılan bir fiilin (yüksek bir ihtimalle Maliye Bakanlığı görüşü de

alınarak) Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiş olması; ül-

kemizde hukuki düzenlemelerin yapılmasındaki ciddiyeti göstermesi

bakımından oldukça manidardır.

Kaynakça

Akyılmaz Bahtiyar, Sezginer Murat, Kaya Cemil, Türk İdare Hukuku, Seçkin Yayın-

ları, 4. Baskı, 2013.

Akıncı Müslüm, Normatif Düzen Kalitesi, İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi

Dergisi, C. 3, S: 1, Y. 2012. Akıllı İlhan, Yargıtay Kararları Çeçrevesinde Tefecilik

Suçu, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Hukuku Bilim

Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2014.

Aliefendioğlu Yılmaz, Anayasa Mahkemesi Kararları Işığı Altında Yokluk ya da Yok

İşlem,

Türkiye Barolar Birliği Dergisi,

S. 81, Y. 2009.

Atay Ender Ethem, İdare Hukuku, Turhan Kitabevi, Ankara 2006.

Atay Ender Ethem, Normlar Hiyerarşisi, Erkler Hiyerarşisi İkilemi ve Düzenleyici

Denetleyici Kurumlar, Rekabet Hukukunda Güncel Gelişmeler Sempozyumu,

Erciyes Üniversitesi Hukuk Fakültesi-Rekabet Kurumu, Kayseri Nisan 2008.

Atay Yeliz Şanlı, Türk İdare Hukukunda Adsız Düzenleyici İşlemler, Ankara Üni-

versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Hukuku Anabilim Dalı, Ankara 2011.

Arslan Çetin, Tefecilik Suçu, Ankara Barosu Dergisi, Y. 2014, S. 1.

Avcı Mustafa, Doçentlik Sınavı ve Doçentlik Kadrosuna Atanma,

Selçuk Üniversitesi

Hukuk Fakültesi Dergisi,

C. 17, S. 1, Y. 2009.

Bekar Elif, Tefecilik Suçu,

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası,

C. 71, S. 2, Y.

2013.

Çağlayan Ramazan, İdari İşlemin Geri Alınması Üzerine,

Atatürk Üniversitesi Erzincan

Hukuk Fakültesi Dergisi,

C: IV, S. 1-2, Y: 2000.

Çal Sedat, Kamu Borçlanma Sözleşmelerinin Hukuksal Niteliği Üzerine Notlar.

www.idare.gen.tr/cal-yayinlar.htm

Duran Lütfi, Düzenleme Yetkisi Özerk Sayılabilir mi?

İdare Hukuku İlimler Dergisi,

S.

1-3, Y. 1983

Erkut Celal, İdare Hukukunda Yokluk Teorisi,

İdare Hukuku İlimler Dergisi,

S. 1-3, Y.

1988.

Gençay Fatma Didem Sevgili, Adsız Düzenleyici İşlemlerin Normlar Hiyerarşisinde-

ki Yeri,

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi,

C. 63, S. 2, Y. 2014.

Gözler Kemal, Anayasa Hukukunda Yorum ve Norm Somutlaşması, Türkiye Barolar

Birliği, Ankara 2012.

Gözler Kemal, Kaplan Gürsel, İdare Hukuku Dersleri, 17. Baskı, Ekin Yayınları 2015.

Gönen Yakup, Çelik Miraç, Yeniay Lokman, Avcı Gökhan,Ceylan Mahmut, Türk İda-

ri Yargılama Usulü Hukuku, Metin yayınları, Ankara 2014.