Previous Page  342 / 457 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 342 / 457 Next Page
Page Background

ŞİRKET ETİĞİ YA DA İTİBAR YÖNETİMİ PROJESİ:

HAKLAR VE HUKUK BAĞLAMINDA

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK

COMPANY ETHICS OR REPUTATION MANAGEMENT PROJECT:

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY

IN THE CONTEXT OF RIGHTS AND LAW

Fatih KESKİN*

Özet:

Ortaya çıkışından itibaren başlarda onaylanmayan ku-

rumsal sosyal sorumluluk; literatürde şirket etiği, ardından sosyal

paydaşlara yönelik sorumluluk bilinci veya itibar yönetiminin bir par-

çası olarak ele alınmıştır. Ancak kavram, 1990’lardan sonra giderek

daha yoğun bir biçimde şirketlerin insan hakları kavrayışları etrafın-

da incelenmeye, küreselleşmenin dayattığı ekonomik politik koşullar

altında inşa edilmeye çalışılan normlar çerçevesinde çözümlenmeye

başlanmıştır. Devamında devletin ve devlet üstü kurumların rol ve

etkileri, uluslararası şirketlerin getirilmeye çalışılan evrensel düzenle-

yici kodlara yönelik tepkileri de ilgi alanına girmiştir. İzleyen dönem-

de ise özelin kendini yönlendirme çabaları ve insan hakları konusun-

da geliştirilmeye çalışılan perspektifler değerlendirilmeye alınmıştır.

Bu çalışma söz konusu bu süreci, küresel pazarın genişlemesinin

yarattığı olumsuz izleri yumuşatma vaadi olarak kurumsal sosyal so-

rumluluk kavrayışı bağlamında sunmayı amaçlamaktadır.

Anahtar Kelimeler:

Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Uluslararası

Hukuk, Uluslararası Şirketler, Küreselleşme, İnsan Hakları

Abstract:

Corporate Social Responsibility that has not been

approved since it’s inception, is considered as company ethics, then

part of responsibility awareness or reputation management for so-

cial stakeholders in the literature. But the concept has begun to be

resolved in the framework of norms that are not being examined

around the conceptions of companies’ human rights, and are being

tried to be built under the economic political conditions imposed by

globalization more and more intensively especially after 90’s. After-

wards, the role and impact of state and supra-state institutions and

the reaction of international companies to the universal regulatory

codes are also have become a concern. In the following period spe-

cific self-directed efforts and perspectives to develop human rights

were taken into consideration. This article aims to present this pro-

cess in the context of institutional social responsibility conception

as a promising alleviation of negative traces created by the expansi-

on of the global market.

Keywords:

Corporate Social Responsibility, İnternational Law,

İnternational Corporations, Globalization, Human Rights

*

Doç. Dr., Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi