Previous Page  131 / 497 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 131 / 497 Next Page
Page Background

130

Kadın-Erkek Eşitliği ve Yerel Yönetimler

sal cinsiyet eşitsizliklerini yeniden gündeme getirmişlerdir. Oysaki ka-

dınların halk otobüsü şoförlüğü gibi görevlerde yer alması, toplumsal

cinsiyet eşitliğini sağlama adına atılan olumlu adımlardı.

Birleşmiş Milletler nezdinde yürütülen Kadın Dostu Kentler Proje-

si

10

, yerel bazda eşitliğe yönelik olumlu çalışmalardan bir diğeridir. Bu

proje, Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliğini yerel yönetimlere taşı-

yan ilk proje olması hasebiyle önemlidir.

11

Kadın dostu kentler, kentin

sunduğu ekonomik, sosyal ve siyasi fırsatlardan kentte yaşayan her-

kesin eşit bir biçimde yararlanabileceği kentlerdir. Proje

12

kapsamında,

merkezi yönetim tarafından birtakım idari düzenlemeler yapılmıştır.

İçişleri Bakanlığı tarafından, 2006 ve 2010 yıllarında tüm illere yönelik,

toplumsal cinsiyet eşitliğini vurgulayan genelgeler

13

yayımlanmıştır.

10

http://www.kadindostukentler.com/

, Erişim Tarihi: 22.04.2017.

11

“Kadın Dostu Kentler Programı, sürdürülebilir ve insan hakları temelli yaklaşı-

mıyla BM Nüfus Fonu tarafından İnsan Haklarının kabul edilişinin 60. yılı vesi-

lesiyle yapılan değerlendirmede tüm dünyada ‘insan hakları alanında yürütülen’

en iyi altı proje arasına girmeyi başarmış ve Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliği

çalışmalarını yerel yönetimlere taşıyan ilk proje olmuştur.”

http://www.kadin

-

dostukentler.com/proje-birinci-asama.php,

Erişim Tarihi: 24.04.2017.

12

Projeye ilişkin bilgi için bkz. Kadın Hakları ve Yerel Yönetimler, T.C. İçişleri Ba-

kanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi, Şubat 2008,

http://www.kadindostukent

-

ler.com/content/docs/outputs/kadin-haklari-ve-yerel-yonetimler.pdf,

Erişim

Tarihi: 24.04.2017.

13

İçişleri Bakanlığı ile Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu Türkiye Temsilciliği tarafın-

dan yürütülen “Kadınların ve Kız Çocuklarının İnsan Haklarının Korunması ve

Geliştirilmesi Ortak Programı” çerçevesinde, Bakanlık (Mahalli İdareler Genel

Müdürlüğü), 2006 tarihli Genelgesi ile mahalli idareler tarafından yapılacak çeşit-

li etkinliklerde kadınların temsil edilmesi ve münhasıran kadınlara yönelik sivil

toplum kuruluşlarının yer alması ve bu kuruluşların görüş, tavsiye ve katılımına

önem verilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca toplumsal cinsiyet eşitliğinin

sağlanması, kadınlara yönelik eğitimler verilmesi, aile içi şiddet, ihmal ve istis-

mara maruz bırakılma karşısında sosyal destek mekanizmalarının geliştirilmesi

gerektiği de genelgeyle valiliklere bildirilmektedir. Bkz.

http://www.kadindos- tukentler.com/content/docs/genelge-2006-67-kadinlarin-ve-kiz-cocuklarinin-

haklari.pdf; İçişleri Bakanlığı (Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Dairesi Başkanlığı),

2010 yılında yayımladığı genelgesinde, 2006-2009 yılları arasında altı pilot ilde

-İzmir, Kars, Nevşehir, Şanlıurfa, Trabzon ve Van- uygulanan “Kadınların ve Kız

Çocuklarının İnsan Haklarının Korunması ve Geliştirilmesi Ortak Programı” çer-

çevesinde toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve kadınların ve kız çocuk-

larının insan haklarının korunması ve geliştirilmesi konularında gerçekleştirilen

örnek çalışmalardan bahsedilmiştir. Ve bu çalışmaların ülke genelinde yaygın-

laştırılmasının önemi vurgulanmıştır. İl Özel İdareleri ve il dâhilindeki Kayma-

kamlıklar ve Belediye Başkanlıklarına konunun duyurularak uygulamanın sağ-

lanması ve yapılan çalışmaların takibinin yapılması rica edilmiştir. Bkz. http://

www.kadindostukentler.com/content/docs/genelge-2010-10-kadinlarin-ve-kiz-