Background Image
Previous Page  240 / 537 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 240 / 537 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (101)

Barış BAHÇECİ

239

Bu durumda TMSF’nin batık bankaların hakim ortak, yönetici

ve bunların eş ve çocukları dışındaki kişilerden olan alacakları Fon

alacağı kapsamına girmemekte, özel hukuk kaynaklı bu alacakların

tahsilinde, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında

Kanunu değil, 2004 sayılı İcra İflas Kanunu hükümlerini uygulaması

gerekmektedir.

Bunun yanında kabul etmek gerekir ki, TMSF’nin özel hukuk kay-

naklı alacaklarını tahsil ederken dayandığı 4389 sayılı Kanun’un 15/3

maddesi hükmü tartışma yaratacak biçimde

“her türlü fon alacağının

6183 sayılı Kanun’a göre tahsil edilebileceği”

gibi kanunlaştırma tekniği

ve ifade yeteneği açısından hiç de başarılı olmayan bir anlatım sergi-

lemektedir. Bu başarısız kanunlaştırmanın faturasının, TMSF ile batık

bankalara borçlu olan çok sayıda kişi arasında gereksiz bir ihtilaf ve

mahkeme süreci yaşamasına neden olmakta, harcanan mesai, yargı

harcı ve diğer masraflarla beraber düşünüldüğünde bir hayli yüklü

olduğunu düşünüyoruz.

Bu kapsamda dikkate sunulmamız gereken bir başka husus ise

4389 sayılı Kanun’dan önce yürürlükte olan 3182 sayılı Bankacılık Ka-

nunu döneminde de batık bankaların özel hukuk kaynaklı alacakları

için 6183 sayılı Kanun’a göre takip yapılabilmesinin mümkün olduğu,

hatta konuyu 3182 sayılı Kanun kapsamında değerlendirenDanıştay’ın

da bu yöndeki işlemleri hukuka aykırı bulmadığıdır.

Gerçekten, 3182 sayılı Kanun da Fona devredilen batık banka

alacaklarının 6183 sayılı Kanun’a göre tahsilini mümkün kılmış,

19

Ka-

nunun geçici 9. maddesi ise TMSF yerine başka bir banka ile birleş-

tirilen banka alacaklarının tahsilinde de aynı yetkinin kullanılmasına

olanak tanınmıştır.

20

Bu şekilde Ziraat Bankasına devredilen İstanbul

ödemeye çağrı mektubunda sözü edilen kamu alacağının, davacı tarafından Banka kaynak-

larının kullanılarak edinildiği veya edindirildiği hususu araştırılmaksızın verilen kararda

hukuka uyarlık bulunmamaktadır.

Danıştay13. DAİRE E. 2006/1573K. 2006/3988T,

Kt16.10.2006,

http://www.kazanci.com/kho2/ibb/giris.htm

, 05.05.2012

19

“64/2 Yukarıdaki tedbirlerin alınmasının istenilmesine bağlı olmaksızın Bakan bankanın

yönetimini Türkiye cumhuriyet Merkez Bankası’nın da görüşünü alarak Tasarruf Mevdu-

atı Sigorta Fonu’na tevdi etmeye veya banka hakkında 68 inci madde hükümlerinin uygu-

lanmasını talep etmeye yetkilidir.”

http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/1538.

html, 15.05.2012

20

“Geçici Madde 9 - Bu Kanunun 64 üncü maddesinin 3 üncü fıkrasında yer alan ve 6183

sayılı Kanunun uygulanması ile ilgili olan hüküm, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarih-