Background Image
Previous Page  224 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 224 / 473 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (102)

Serdar GÜLENER

223

üye ile takip etmektedir. 2011 yılı istatistiklerine göre konuşulduğun-

da Google+ 90 milyon üye ile LinkedIn’ı takip ederken, Google+’ın

bugünkü hızıyla devam ederse 2012 yılı sonunda 400 milyon üyeye

ulaşacağı tahmin edilmektedir. Google+’ı 30 milyon üye ile Instagram,

10. 4 milyon üye ile Pinterest izlemektedir. Youtube sayılan bu payla-

şım sitelerinden farklı bir platformu ifade etmektedir. Yalnızca video

paylaşımına imkan tanıyan bu platformda günlük olarak 2 milyar vi-

deo izlenmektedir.

Tablo 1. Sosyal Medya Kullanımına Dair Bazı İstatistikler (2012 Yılı)

11

SOSYAL MEDYA KULLANICI SAYISI

TOPLAM PAYLAŞIM

Facebook

865 milyon

Günlük 250 milyon fotoğraf yükleni-

yor. İnternette görüntülenen web say-

falarının %20’sini Facebook sayfaları

meydana getiriyor.

Twitter

465 milyon

Günlük 175 milyon twit atılıyor. Her

gün 1 milyon kişi hesap açıyor.

LinkedIn

135 milyon

Her saniye 2 yeni üye katılıyor. En fazla

ziyaret edilen 36. web sitesi.

Youtube

2 milyar izlenme

(Günlük)

Her gün 829 bin video yükleniyor. En

fazla ziyaret edilen 3. web sitesi.

Instagram

30 milyon

150 milyon fotoğraf yüklenmiş du-

rumda (Ağustos-2011 itibariyle).

Pinterest

10. 4 milyon

2012 yılının başından itibaren zi-

yaretçi sayısı %145 artış gösterdi.

Google+

90 milyon

Günde 625 bin kişi üye oluyor. 2012

yılı sonunda 400 milyon üyeye

ulaşması bekleniyor.

OSA’ların tek bir amaç için kullanıldığını söylemek oldukça zor-

dur. Sadece amaçlar yönünden bir farklılık değil aynı zamanda kullan-

ma yöntemi açısından da farklı OSA tipleri de söz konusudur. Bunlar

şu başlıklar altında toplanabilir.

12

11

“48 Significant Social Media Facts, Figures and Statistics Plus 7 Infographics”

, http://

www. jeffbullas. com/2012/04/23/48-significant-social-media-facts-figures-and-

statistics-plus-7-infographics/ (Erişim Tarihi: 17. 05. 2012). Farklı bir sınıflandırma

için ayrıca bkz. Lei Tang ve Huan Liu,

Community Detection and Mining in Social

Media

, Morgan & Claypool Publishers, 2010, s. 1.

12

“Types of social networks”

,

http://www.

privacyrights. org/social-networking-

privacy#introduction (Erişim tarihi: 19. 05. 2012).