Background Image
Previous Page  226 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 226 / 473 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (102)

Serdar GÜLENER

225

kündür. Hatta kişisel veriler bazen kullanıcının doğrudan izin vermesi

ile bazen ise kullanıcının onayı olmadan diğer kullanıcılara açılabil-

mektedir. Kullanıcıya ait kişisel veriler reklam amaçlı ya da üçüncü

parti yazılımların geliştirilmesi için hukuk dışı olmayan yöntemlerle

toplanabileceği gibi kimlik hırsızlığı ya da dolandırıcılık gibi hukuki

olmayan yöntemlerle de elde edilebilmektedir.

13

Kişisel verilen toplanması ve saklanması konusunda yalnızca sos-

yal medya ağlarını dikkate almak yeterli değildir. Özellikle alış-veriş

siteleri, bankalar ya da iş arama ilanlarının yer aldığı ağlarda da girilen

kişisel veriler kullanılmakta ve saklanmaktadır. Böylesi bir durumun

doğal sonucu, kişisel verilerin üçüncü kişiler tarafından ele geçirilmesi

riskinin varlığıdır. Bu durum sadece üçüncü kişilerle kullanıcı arasın-

da değil, aynı zamanda ilgili (servis sağlayıcı) internet şirketleri ile kul-

lanıcı arasında da olumsuzluklar yaşanmasına neden olabilmektedir.

Şekil 2. Değişen Özel Alan Kavramı

14

Genişleme eğilimi

13

“Who CanAccess Information”

,

http://www.

privacyrights. org/social-networking-

privacy#introduction (Erişim Tarihi: 19. 05. 2012).

14 Jang-mook Kang, You-Jin Song, Jae-Sang Cha ve Seon-Hee Lee,

“A Study for

Security Scheme and the Right to Be Forgotten Based on Social Network Service for Smart-

Phone Environment”

,

Information Security and Assurance

, International Conference,

ISA 2011 Brno, Czech Republic, August 15-17, 2011 Proceedings, Ed. Tai-hoon

Kim, Hojjat Adeli, Rosslin John Robles and Maricel Balitanas, Springer, 328’den

alınmıştır.

Kullanıcınn

iç dünyası

Özel

alan

Dış dünya

Kişisel

veriler

İnternet

alanı