Background Image
Previous Page  148 / 441 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 148 / 441 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2013 (104)

Hacı KARA

147

sonrasında çok sayıda ihtilafın ortaya çıkması veya çıkmasının muhte-

mel olması kaçınılmaz bir sonuçtur.

Costa Concordia kazası sonrasında; kazaya sebep olanlarla ilgi-

li açılan ceza davaları, yaralanan ve ölen gemiadamları ve yolcular

ile gemide bulunan diğer kişilerce ya da bunların yakınları tarafın-

dan açılan veya açılacak olan maddi ve manevi tazminat davaları,

kurtarma ve batık çıkarma, kazanın çevresel etkileri, zararların tekne

ve makine sigortaları, üçüncü kişi mesuliyet sigortası ve koruma ve

tazmin sigortası (P&I Insurance) kapsamında tazmini, kazanın mali

etkileri gibi çok farklı türevlerde karşılaşılan sorunlardır. Bugüne ka-

dar gerek Costa grubunun gerekse sigorta şirketlerinin olayı sulhen

çözme yönünde olumlu yaklaşımı sayesinde kamuoyuna yansıdığı

kadarıyla çok girift hukuki sorunlarla karşılaşılmadan, krizin idare

edildiği anlaşılmaktadır. Bunda kruvaziyer şirketinin güçlü bir mali

yapısının olması ve güvence sağlayan sigorta şirketlerinin itibar edi-

lir şirketler olması etken olmuştur. Ancak, süreç henüz tamamlanmış

da değildir. Önümüzdeki günlerde gemi sahibi ve işleteni ile sigorta

şirketlerinin uzunca bir süre daha hukuki sorunlarla uğraşacağı gö-

rülmektedir.

KAYNAKLAR

Allard reports sales slowdown in wake of Costa Concordia disaster. Travel Weekly

(UK), 4/19/2012, Sayı 2113

Di Lieto Antonio, Costa Concordia Anatomy of an organisational accident, s. 17,

http://www.enav-international.com/wosmedia/273/costaconcordiaanatomyo-

fanorganisationalaccident.pdf

Costa Hit By $10m Us Lawsuit Over Concordia. Travel Weekly (UK), 7/5/2012, Sayı

2124

Costa Concordia Environmental Scare, Oil Spill Intelligence Report, 19 Jan. 2012, Vol.

35, No: 5

Jacobs, Deborah L., Swift Action Could Stem Tide Of Lawsuits From Costa Concordia

Shipwreck, Forbes.com, 30/01/2012