

Ensest
250
anormal olduğu bilincinin kaybolabileceği de belirtilmiştir. Birçok kez,
ensest yasağı geleneğinin bozulmasının istenmediğinin üzerinde du-
rulmuştur.”
-“Kişinin özel yaşam biçimi çekirdek alan olarak mutlak anlamda
korunur. Ancak bir durumun, dokunulmaz çekirdek alana dahil olup
olmadığı içeriğinin şahsiliğine ve hangi yoğunlukta başkalarının alanı-
nı ya da toplumun menfaatlerini ilgilendirdiğine göre belirlenmekte-
dir. Kişi, özel yaşam biçiminin dokunulmaz alanına saldırı söz konusu
olmadıkça, halkın menfaatinin veya üçüncü kişilerin menfaatlerinin
korunması durumunda orantılılık ilkesine uygun olarak alınan devlet
önlemlerine uymalıdır”
-“Belirli bir fiile ceza hukukunda hukuki menfaatlerin korunması
için “ultima ratio” (son çare) olarak yer verilmesine; o fiilin yasak ol-
manın ötesine geçerek toplum yönünden zararlı ve insanların yaşam
düzenleri için çekilmez hale gelmiş ve engellenmesi ivedilik gerektir-
mesi durumunda başvurulmaktadır. Ceza normu, elde edilmeye çalı-
şılan amaca ulaşılabilmesi için “uygun” ve “gerekli” olmalıdır. Devlet
cezalandırması alanında, “kusur” ve “orantılılık” ilkesi neticesinde,
ceza ile suçun ağırlığı ve failin kusurluluğu orantılı olmalıdır. Aile dü-
zeninin bozulmasını önlemek ve bu ilişkiden doğabilecek çocukların
fiziksel ve ruhsal gelişimleri için ensestin suç sayılması, ailenin korun-
ması açısından uygun bir tedbir olarak değerlendirilmiştir.”
-“Uluslararası karşılaştırma ile de tespit edildiği üzere, söz konusu
cezai hüküm, kültürel tarihe ve ensestin cezalandırılması gerektiği yö-
nündeki, halâ eskisi kadar etkili toplumsal inanca dayanan haklı cezai
amaçları gütmesi nedeniyle kendisini meşrulaştırmaktadır.
Bu cezai hüküm –cezalandırdığı dar alanı aşan etkisi ile de-, cinsel
özgürlüğün korunması, toplumun ve özellikle ailenin sağlığının ko-
runması vasıtası olarak, kanun koyucunun belirlediği değerleri açıkla-
yan ve bu değerleri muhafaza eden tanıtıcı, hukuki istikrarı sağlayıcı
ve dolayısıyla genel önleyici fonksiyonu ifa etmektedir.”
-“Cezai unsurların üvey, evlatlık veya koruyucu (süt) kardeşleri
de kapsayacak biçimde genişletilmemesi, söz konusu davranışların
ailenin geleneksel modeline kısmen aykırı olmaları ile açıklanabilmek-
tedir. Buna göre –kan bağı ile bağlı kardeşlerin mutlak evlenme ya-