Background Image
Previous Page  251 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 251 / 473 Next Page
Page Background

Ensest

250

anormal olduğu bilincinin kaybolabileceği de belirtilmiştir. Birçok kez,

ensest yasağı geleneğinin bozulmasının istenmediğinin üzerinde du-

rulmuştur.”

-“Kişinin özel yaşam biçimi çekirdek alan olarak mutlak anlamda

korunur. Ancak bir durumun, dokunulmaz çekirdek alana dahil olup

olmadığı içeriğinin şahsiliğine ve hangi yoğunlukta başkalarının alanı-

nı ya da toplumun menfaatlerini ilgilendirdiğine göre belirlenmekte-

dir. Kişi, özel yaşam biçiminin dokunulmaz alanına saldırı söz konusu

olmadıkça, halkın menfaatinin veya üçüncü kişilerin menfaatlerinin

korunması durumunda orantılılık ilkesine uygun olarak alınan devlet

önlemlerine uymalıdır”

-“Belirli bir fiile ceza hukukunda hukuki menfaatlerin korunması

için “ultima ratio” (son çare) olarak yer verilmesine; o fiilin yasak ol-

manın ötesine geçerek toplum yönünden zararlı ve insanların yaşam

düzenleri için çekilmez hale gelmiş ve engellenmesi ivedilik gerektir-

mesi durumunda başvurulmaktadır. Ceza normu, elde edilmeye çalı-

şılan amaca ulaşılabilmesi için “uygun” ve “gerekli” olmalıdır. Devlet

cezalandırması alanında, “kusur” ve “orantılılık” ilkesi neticesinde,

ceza ile suçun ağırlığı ve failin kusurluluğu orantılı olmalıdır. Aile dü-

zeninin bozulmasını önlemek ve bu ilişkiden doğabilecek çocukların

fiziksel ve ruhsal gelişimleri için ensestin suç sayılması, ailenin korun-

ması açısından uygun bir tedbir olarak değerlendirilmiştir.”

-“Uluslararası karşılaştırma ile de tespit edildiği üzere, söz konusu

cezai hüküm, kültürel tarihe ve ensestin cezalandırılması gerektiği yö-

nündeki, halâ eskisi kadar etkili toplumsal inanca dayanan haklı cezai

amaçları gütmesi nedeniyle kendisini meşrulaştırmaktadır.

Bu cezai hüküm –cezalandırdığı dar alanı aşan etkisi ile de-, cinsel

özgürlüğün korunması, toplumun ve özellikle ailenin sağlığının ko-

runması vasıtası olarak, kanun koyucunun belirlediği değerleri açıkla-

yan ve bu değerleri muhafaza eden tanıtıcı, hukuki istikrarı sağlayıcı

ve dolayısıyla genel önleyici fonksiyonu ifa etmektedir.”

-“Cezai unsurların üvey, evlatlık veya koruyucu (süt) kardeşleri

de kapsayacak biçimde genişletilmemesi, söz konusu davranışların

ailenin geleneksel modeline kısmen aykırı olmaları ile açıklanabilmek-

tedir. Buna göre –kan bağı ile bağlı kardeşlerin mutlak evlenme ya-