Background Image
Previous Page  253 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 253 / 473 Next Page
Page Background

Ensest

252

Alman Ceza Kanunu ensesti suç olarak öngörürken, ırkın korun-

masını esas almıştır. Ancak, ensest ilişkiler sonucu doğan çocuklar için

gerçekten ırsî hastalığa yakalanma tehlikesi olup olmadığı sorusu net

olarak yanıtlanamamaktadır. Gebeliği önlemek için olası güvenli yol-

ların olduğu, gebeliğin mümkün olmadığı (kısırlık gibi) ve cinsel iliş-

kinin sonuçsuz kalabileceği zamanlarda aileyi koruma amacı kanun

koyucuya gerekçe oluşturmamaktadır.

Kanun koyucu gerçekten aile yapısının korunmasını amaçlasaydı

sadece kan bağı olan kardeşler arası cinsel ilişkiyi değil, üvey evlat, ko-

ruyucu kardeşler arasındaki cinsel ilişkiyi de cezalandırırdı. Ensestin

suç olarak kabul edilmesinde aile birliğinin korunması amaçlanıp reşit

kardeşler arasındaki cinsel ilişki cezalandırılmıştır. Ancak kardeşlerin

birbirlerini reşit olduktan sonra tanımaları durumunda, olmayan aile

birliğinin nasıl korunacağı göz ardı edilmiştir. Gerekçede, aile birliği-

nin korunması hukuki bir menfaat olarak nitelendirilse de bu fiili işle-

yen çiftler dışında, ensest yasağını meşrulaştıran herhangi bir hukuki

menfaat sahibi mevcut değildir.

Kişisel yaşam biçiminin sadece dar bir alanına dokunulduğu ge-

rekçesiyle ensestin cezai müeyyideye bağlanması meşrulaştı-rılma-

malıdır. Ensest yasağından kim etkilenmekteyse, yaşam biçiminin

merkezî alanına dokunulmakta ve bu dokunma onu derinden ve uzun

süreli etkileyebilmektedir.

Sonuç olarak norma atfedilen amaç, ahlâki düşüncelerin korun-

masını ön planda tutmuştur. Salt ahlâki kurallara aykırılık nedeniyle

ensesti cezalandırmak orantılılık ilkesine aykırıdır. Ceza hukuku son

çare olup halkın menfaatlerini korumak için mevcut son araçtır.

B. Ensest Hangi Hukuksal Değerleri İhlal Etmektedir?

Ensest ile zarara uğradığı düşünülen değerlerin başında “genel

ahlâk” gelmektedir ve içinin doldurulması son derece zor olan bu

kavramla ilgili olarak kesin bir saptama yapmak güçtür. Kanunilik

ve belirginlik ilkesinin bir gereği olarak, somutlaştırmanın çok önem

taşıdığı ceza normlarında, bu kavrama sıkça atıf yapılması yasayı uy-

gulayanların ahlâk anlayışına göre nasıl farklı yorumların ortaya çık-

tığı gerçeğini gözler önüne sermektedir. “

Genel ahlâk

” gibi özellikle