Background Image
Previous Page  254 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 254 / 473 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2013 (106)

Şura GENÇ / Seçil COŞKUN

253

cinsel suçlar ya da cinsel ahlâka aykırı eylemlerle özdeşleştirilen bir

kavramın, kadın söz konusu olduğunda, son derece acımasızca, ka-

dın aleyhine bir söylemi beraberinde getirdiği malumdur. Erkek söz

konusu olduğunda başka, kadın söz konusu olduğunda ise başka bir

genel ahlâk

anlayışının var olduğu gerçeği, yaşanan her olayda kendi-

sini göstermektedir ve elbette ki bu durumu

ataerkil

yapıdan bağımsız

sorgulamak doğru değildir. Ancak “

ensest

” söz konusu olduğunda,

genel ahlâk tersine bir işlev üstlenerek, bu konuyu tartışılamaz ve ko-

nuşulamaz bir hale getirmektedir.

101

Kutsal kitaplarda yasaklanan, Avrupa’ nın hemen hemen bütün

devletlerinde suç olarak kabul edilip ciddi cezalarla yaptırıma bağla-

nan ensest konusuna ;

“ bu suç oralarda çok işlendiği için toplumsal düzen

bozulmuştur. Türkiye toplumunda böyle bir suçun işlenmesi mümkün değil-

dir, genel ahlâk ve ‘kutsal aile’ anlayışı buna engeldir”

şeklinde bir bakış

açısının gerçekçiliğinden şüphe etmek gerekir.

102

Ensestin hangi hukuksal değer ya da değerleri ihlal ettiği noktasın-

da farklı argümanlar ortaya atılmıştır. Bu doğrultuda, ensest ilişkinin,

“ailevi” menfaatleri ihlal ettiği yani aile düzenini bozduğu; gelecek

nesillerin sağlıklı olmasına dair menfaatlere halel getirdiği, ensest iliş-

kiden doğacak çocukların ruhsal ve fiziksel açıdan sorunlu olacakları

ve karışan roller karşısında

bocalayacakları, sosyal ilişkiler kurmakta

zorlanacakları da savunulmuştur.

103

Ensest ilişkiye ceza kanunları da farklı başlıklar altında, daha çok

zarar gördüğünü düşündükleri değeri dikkate alarak yer vermişler-

dir. Örneğin İtalyan Ceza Kanunu 564. maddesinde yer verdiği ensesti

“aile ahlâkı” (morale familiare)na karşı bir suç sayarken; Alman Ceza

Kanunu “Şahsi Hale, Evlilik Birliğine ve Aileye Karşı Suçlar” başlıklı

bölümde (m. 173) enseste yer vermiştir. Avusturya Ceza Kanunu ise

daha farklı bir boyutta, konuyu “cinsel dokunulmazlık ve cinsel öz-

gürlük” sorunu olarak görmüştür (m. 211). İsviçre kanun koyucusu da

aileye ilişkin değerleri ön plana çıkararak, Ceza Kanununun 213. mad-

101

SANCAR, s. 23- 24.

102

SANCAR, s. 24.

103

Bkz. SANCAR/YAŞAR, s. 249.