

TBB Dergisi 2013 (107)
Selami DEMİRKOL
71
de en az otuz gün önce duyuru ilanı yapılacağının belirtilmiş olması
da konuya verilen ehemmiyeti göstermektedir.
Halkın görüşlerinin bir tutanakla belirlenmesi de konunun hassa-
siyetine yönelik bir uygulama olmaktadır.
Bu toplantının yapılması ile amaçlanan; halkı yatırım hakkında
bilgilendirmek, görüş ve önerilerini almak üzere faaliyet sahibi tara-
fından düzenlenen
“ÇED Sürecine Halkın Katılımı”
nın sağlanmasıdır.
Toplantı tarihi, faaliyet sahibi ve Valilikçe belirlenir ve varılacak
mutabakat sonucu Bakanlığa bildirilmektedir.
Bu toplantının yapılacağı yer, faaliyetin en çok etkilenmesi muhte-
mel yöre halkının kolaylıkla ulaşabileceği merkezi bir yerde olmasına
dikkat edilmektedir.
Belirtmekte fayda görüyoruz ki; İl Mahalli Çevre Kurulunda ÇED
önemlidir kararı üzerine hazırlanan ÇED Raporları için halkın katılımı
toplantısı yapılmamaktadır.
ÇED Raporu sürecine halkın katılımının sağlanması uygulanması
ÇED Ön Araştırma Raporları içinde geçerli olmaktadır.
Konumuz bakımından önemli bir hususta İl Çevre ve Orman Mü-
dürünün (değişiklik ile İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü olmuştur)
veya görevlendireceği bir yetkilinin başkanlığında yapılan Halkın Ka-
tılımı Toplantısında,
• Halkın proje hakkında bilgilendirilmesi,
• Görüş, soru ve önerilerinin alınmasının sağlanması,
• Başkan tarafından katılımcılardan görüşlerini yazılı olarak verme-
lerini isteyebilmesi,
• Ayrıca toplantı tutanağının tanzim olunması,
• Tutanağın bir suretinin Valilikte kalmak üzere Bakanlığa gönderil-
mesine önem verilmektedir.
Bunlarla birlikte ayrıca,
• Valilik, halkın katılımı toplantısı ile halkın görüş ve önerilerini bil-
direbileceği süreç ile ilgili zamanlama takvimini
• İletişim bilgilerini halka duyurmakta