

Kamu Yönetiminde Bir İlk; ÇED Raporu Uygulaması İle İşlem Üretme Sürecine ...
72
• Halkın görüş ve önerileri zamanlama takvimi içerisinde komisyo-
na sunulmaktadır.
• Yine, komisyona sunulan bu görüş ve öneriler üzerine komisyon
üyeleri de,
• Kendi isteklerine bağlı olarak kapsam belirleme toplantısı öncesin-
de proje uygulama yerini inceleyebilirler.
• Kendilerine bildirilen tarihe göre halkın katılımı toplantısına katı-
labilirler.
Halkın katılımı toplantısı çalışmaları ile ilgili sekreterya hizmeti
de Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir.
Yine komisyon görüşmelerinde, halkın katılımı toplantısında hazır
bulunan komisyon üyeleri görüş ve önerilerde bulunabilmektedirler.
Nihayetinde Halkın Katılımı toplantısındaki görüş ve öneriler de
dikkate alınarak özel format belirlenir ve özel formatın veriliş tarihin-
den itibaren bir yıl içinde ÇED Raporunun Bakanlığa sunulması ge-
rekmektedir.
Bilahare Rapor hazırlandıktan ve komisyon üyelerine gönderil-
dikten sonra halkın görüşüne açılır ve halka duyurulur.
Halkın katılımı toplantısının usulüne uygun yapılıp yapılmadı-
ğı, halkın katılımı toplantısında üzerinde durulan konulara yeterince
çözüm getirilip getirilmediğine ilişkin inceleme ve değerlendirmeler
yapılmaktadır.
Bunların yanı sıra öğretide Yönetmeliğin ‚‘15. maddesinde ÇED
sürecinde halkın katılımı ile ilgili düzenleme, halkın salt bilgilendiril-
mesine yönelik olup karışmada (müdahalede) bulunma ve sonucu be-
lirleyecek karara oy verme yoluyla katılımı sağlamaya açık değildir.”
10
şeklinde yaklaşıldığını da belirtmekteyiz.
Ancak bunun karşısında; ‚‘ÇED sürecinin niteliğine ve bundan
beklenen amacın sağlanmasına yönelik nedenleri de vardır. Özellik-
le, kendi yerel çevrelerini yakından tanıyan ve önerilen projenin bu
çevredeki etkilerini kendi bakış açılarına göre değerlendiren kesimle-
10
AKINCI, Age., ss.212-213