Background Image
Previous Page  84 / 413 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 84 / 413 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2014 (112)

Vedat LAÇİNER

83

formülasyonu ve içeriği açısından işveren ve işçi temsilcilerinin sayı-

sında bir dengesizlik yaratacaktır. Bundan başka, yukarıda yapılan

üye hesaplamasını bozacak şekilde, ikinci grup üyelerin toplam üye

sayısını 12’ye indirecektir. Bu durumda birinci ve ikinci grup üyelerin

sayısının dengeye ulaşması, ancak üçüncü gruptakilerin de Konseye

katılması ile olur. Burada oluşabilecek handikap ise, üçüncü grup üye-

lerin, yine birinci grup üyelerinden olan İş Sağlığı ve Güvenliği Genel

Müdürünün teklifi ile seçilmesi (Yön. m.5/1,d) nedeniyle, devlet ve

devlet dışı üyeler arasında güç dengesizliğine meydan vermesi olası-

lığıdır. Buna ek olarak yine, sözkonusu üyelerin seçimi esnasında 14’e

12’lik devlet temsilcisi üyelerin üstünlüğü mevcut olacaktır.

Devlet temsilcisi olan Konsey üyelerinin Konsey içerisindeki et-

kinlikleri değerlendirildiğinde, Konseyin maddi açıdan yönetime ka-

tılma ilkelerine uygun işlememesi sonucu doğurabileceği değerlendi-

rilmektedir. Bunun en önemli nedeni, Konsey başkanı olan Çalışma

ve Sosyal Güvenlik Müsteşarına verilen aşırı yetkidir. Örneğin; Kon-

seyin toplanma tarihine ve yerine karar vermek, konseyin gündemini

onaylamak, Konseyin çalışma gruplarının faaliyetlerinin verimli ve

düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak görevi Konsey başkanı-

na aittir. Bundan başka, Konsey adına, ilgili toplantı ve görüşmeler-

de Konseyi temsil etmeye ve kamuoyunu bilgilendirmeye de sadece

Konsey başkanı yetkilendirilmiştir (Yön. m.7). Yine, Konsey başkanına

Konseyi olağanüstü toplantıya çağırma yetkisi verilmiştir (Yön. m.9/

f.1,c.2). Konseyin toplantı gündemi de ancak Konsey başkanının ona-

yı ile belirlenebilmektedir (Yön. m.10). Konsey, toplantıya katılanların

salt çoğunluğu ile karar verse de, oyların eşitliği halinde başkanın oyu

yönünde karar alınmaktadır (Yön. m.11/f.1). Son olarak, Konseyin ça-

lışmasında önemli bir rol oynaması planlanan “çalışma gruplarının”

üyeleri ve başkanlarının seçimi de dolaylı olarak Konsey başkanı tara-

fından yapılmaktadır (Yön. m.12/f.1). Bunlara ek olarak bir de Konsey

sekreteryasının, Konsey başkanı olan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ba-

kanlığı Müsteşarının ast kademesinde yer alan İş Sağlığı ve Güvenliği

Genel Müdürlüğü’nce yürütüldüğü düşünülürse (Yön. m.8/f.1), başka-

na verilen yetkinin boyutları daha iyi anlaşılacaktır.

Yönetmeliğin 5.maddesinin 2.fıkrasında, üçüncü grup konsey

üyelerinin 2 yıl için seçileceği ve üst üste iki olağan toplantıya katıl-

maz ise ilgili kurum veya kuruluşun üyeliğinin sona ereceği belirtil-