Background Image
Previous Page  159 / 341 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 159 / 341 Next Page
Page Background

Kamu Başdenetçisi ve Kamu Denetçileri Hakkında Disiplin Soruşturması Açılması Usulü

158

“…Meclisin tavsiyede veya öneride bulunamadan ombudsmanın çalışmala-

rıyla ilgili görüşmelerde bulunmasının nasıl mümkün olabileceği…”

ni bize

sormaktadır. Uzmanlar; parlâmentolar ve onların ombudsmanları

arasında sağlam diyalog olmasının Avrupa’da çok yaygın ve kurumun

gelişmesine faydası olduğunu da eklemektedirler.

Kanaatimizce; kendisinden çok fazla iş yapması beklenilen ve

idarî hiyerarşinin dışında kalan kamu baş denetçisini ve denetçilerini,

özellikle sorunları çözme sürecinde biraz rahat bırakmalı, gerçeklere

ulaşabilmek yolunda çeşitli kişilerle ve farklı kurumlarla görüşebile-

ceği hususu, onların görevlerini ifasının bir gereği olarak kabul edil-

melidir.

Başarılı olması istenilen kurumlar, kurumu oluşturan insanlar

mümkün olduğunca engellenmemeli, gereksiz soruşturmalarla yıp-

ratılarak kendilerine zaman kaybettirilmemelidir. Çünkü saygın bir

kişi; bağımsızlık, tarafsızlık, gerektiğinde belli kişilerle temas etmek

konusunda hassas dengeleri kuracak ve koruyacak niteliktedir.

KAYNAKÇA

Avşar B. Zakir, Ombudsman (Kamu Hakemi) Türkiye İçin Bir Model Önerisi, HAK-İŞ

Eğitim Yayınları 38.

Başaran Mustafa-Emin Şahiner-Aysun Koçak-Ahmet Kazan, 5018 Sayılı Kamu Malî

Yönetimi ve Kontrol Kanunu (Gerekçeli-Açıklamalı), Ankara Mart 2010, İzden

Yayıncılık.

Baylan Ömer, Vatandaşın Devlet Yönetimi Hakkındaki Şikâyetleri ve Türkiye İçin

İsveç Ombudsman Formülü, Ankara 1978, İçişleri Bakanlığı Tetkik Kurulu Baş-

kanlığı Yayınları, No:2.

Demirkol Selâmi, “Kamu Denetçisi (Ombudsman) Kurumunun Etkinliğinin Sağlan-

ması ve Yargıyla İlişkisi Hakkında Kıyaslamalı Bir Çalışma Taslağı”,

İdare Huku-