

TBB Dergisi 2016 (116)
Faruk TURİNAY
75
nın gerçekleştirilmesi, eşyanın tabiatı gereği, örgütün silahlı olmasıyla
mümkün olacaktır. Dolayısıyla, terör örgütünün silahlı olması gerek-
tiği hususunda, farklı bir gerekçeyle olduğunu belirterek, Özgenç’in
görüşüne katılıyoruz. Ancak belirtmemiz gerekir ki, yeni haliyle bile,
Terörle Mücadele Kanunu’nun yarattığı “terör örgütü” kavramı, Türk
Ceza Kanunu’nun 314. maddesinde düzenlenen “silahlı örgüt” suçuyla
birlikte varlığını sürdürürken, içerdikleri ortak unsurlardan ötürü ka-
rışıklığa neden olmayı sürdürmektedir.
Düzenlemede bir başka farkın da suç ve cezanın aynı veya ayrı
kanunlarda düzenlenmesine ilişkin olduğu görülmektedir. Şöyle ki,
terör örgütü kurma, yönetme ve bu örgüte üye olma suçu 2006 ön-
cesinde doğrudan ve diğer örgüt suçlarından bağımsız olarak Terörle
Mücadele Kanunu’nun 7. Maddesi uyarınca cezalandırılmaktayken;
yeni düzenleme, terör örgütü suçlarına bizzat ceza vermemekte, genel
kanun (code) niteliği taşıyan Türk Ceza Kanunu’nun 314. maddesinde-
ki cezanın uygulanmasını emretmekle yetinmektedir.
Bu yeni durumda, kesin olarak söylenebilir ki, terör örgütü kur-
ma, yönetme ve bu örgüte üye olma fiilleri açısından suç ve ceza ayrı
kanunlarda düzenlenmiştir. Suç ve cezanın ayrı kanunlarda düzen-
lenmesinin suçta ve cezada kanunilik ilkesine aykırı düştüğü söyle-
nebilir. Nitekim Fransız Anayasa Konseyi (Conseil Constitutionnel),
28 Şubat 2012 tarihinde vermiş olduğu kararında, Fransız kanunları-
nın tanıdığı soykırımları inkâr etme ya da küçümseme fiillerini ce-
zalandıran kanun hükmünü iptal ederken bir suçun, kanunla sadece
tanınmış olmasının normatif çerçeveyi sağlamadığını (une disposition
législative ayant pour objet de “ reconnaître “ un crime ... ne saurait,
en elle-même, être revêtue de la portée normative qui s’attache à la loi)
gerekçe göstermiştir
125
.
bb) İlk Atıf: Silahlı Örgüt Suçu
Terörle Mücadele Kanunu’nun 7. maddesine göre “...terör örgütü
kuranlar, yönetenler ile bu örgüte üye olanlar Türk Ceza Kanununun
125
Conseil Constitutionnel, Décision n° 2012-647, DC du 28 Février 2012, Par. 6.,
Journal Officiel
du 2 Mars 2012, p. 3988, Recueil, p.139.
http://www.conseil-
constitutionnel.fr/conseil-constitutionnel/francais/les-decisions/acces-par-
date/decisions-depuis-1959/2012/2012-647-dc/decision-n-2012-647-dc-du-28-
fevrier-2012.104949.html, erişim tarihi: 17.04.14.