Background Image
Previous Page  59 / 453 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 59 / 453 Next Page
Page Background

Torba Yasalar ve Yasama Sürecindeki İçtüzük İhlallerinin Şekil Denetimi Sorunu

58

lif edemezler. Kanun tasarı ve tekliflerini bölerek ayrı ayrı metinler

halinde Genel Kurula sunamazlar.

iii)

İçtüzüğün, 73’üncü maddesine göre;

- Hükümetçe hazırlanan kanun tasarıları bütün bakanlarca im-

zalanmış olarak ve gerekçesi ile birlikte Meclis Başkanlığına sunulur.

- Başkan, gelen tasarıları ilgili komisyonlara doğrudan doğruya

havale eder ve bunu tutanak dergisine ve ilan tahtasına yazdırır.

iv)

İçtüzüğün, 74’üncü maddesine göre ise;

- Kanun teklifleri de gerekçesi ile birlikte Başkanlığa verilir.

- Komisyonlar, koşullara uymayan kanun tekliflerini sahiplerine

tamamlatmaya yetkilidirler.

- Kanun teklifleri, Başkanlıkça komisyonlara doğrudan doğruya

havale edilir.

v)

İçtüzüğün 87’nci maddesine göre ise;

- (Genel Kurulda) Görüşülmekte olan tasarı veya teklifin konusu

olmayan sair kanunlarda ek ve değişiklik getiren yeni bir kanun tekli-

fi niteliğindeki değişiklik önergeleri işleme konulmaz.

- (Genel Kurulda) Görüşülmekte olan tasarı veya teklife konu ka-

nunun, komisyon metninde bulunmayan, ancak tasarı veya teklif ile

çok yakın ilgisi bulunan bir maddesinin değiştirilmesini isteyen ve ko-

misyonun salt çoğunlukla katıldığı önergeler üzerinde yeni bir madde

olarak görüşme açılır.

Böylece;

Anayasa ve Meclis İçtüzüğüne göre, sadece hükümetler ve millet-

vekilleri tarafından verilebilen yasa tasarısı ve tekliflerinin gerekçeli

olacağı, Meclis Başkanlığına sunulacağı, Genel Kurulda görüşülmeden

önce Meclis Başkanı tarafından milletvekillerinden oluşan uzmanlık

komisyonlarına gönderileceği ve burada inceleneceği, komisyonların

tasarı ve teklifler üzerinde sadece aynen veya değiştirerek kabul veya

ret kararı verebilecekleri, bunun dışında ekleme yapamayacakları, Ge-

getirilmesi ile ilgili olup, ölüm cezaları kaldırıldığından uygulama alanı kalma-

mıştır.