Background Image
Previous Page  122 / 421 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 122 / 421 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (118)

Ahmet KAYA / H. Ebru ERDOST ÇOLAK

121

• TCK’nın yanı sıra İş Kanunu’nda ve Devlet Memurları Kanunu’nda

da nelerin mobbing sayılacağının belirtilip ve açıkça düzenlene-

rek, tüm sektör çalışanları için ilgili kanunlarda yer alması gerek-

mektedir.

• Uluslararası mevzuatın incelenerek, benzer unsurların göz önün-

de bulundurulduğu ve genel ahlak kuralları çerçevesinde değer-

lendirildiği özel bir yasal düzenlemeye ihtiyaç vardır. Bu konuda

öncelikle ilgili kişilere eğitim verilmesi ve hukuk fakültelerinde

konuya dair ders konulması gerekmektedir.

• Bizzat mobbingin tarifinin yapıldığı, yapanlara ve asılsız mobbing

iddiasında bulunanlara etkili ve sonuç almaya elverişli yaptırım

öngören yasa yapılması, gerekir.

• İşveren veya amirin mobbing eyleminin kanıtlanması halinde,

ciddi tazminat gerektirir düzenlemeler olmalıdır. Eylemler suç ni-

teliğinde ise şikâyet şartı araştırılmamalıdır.

• Hem disiplin suçu yönünden, hem de para ve hapis cezası yönün-

den yasal düzenlemeler yapılması gerekmektedir.

Bu araştırma sonuçları, mobbingin yaygınlığını, mağdurlarını ça-

resiz bırakma gücünü, Türkiye’de konuya ilişkin yasal düzenlemele-

rin henüz yeterli olmadığını, yargı mensuplarının konuya ilişkin de-

neyimleri ve yasalara ilişkin tespit ve önerileri ile bir kez daha açıkça

göstermektedir. Konunun anlaşılırlığının ve farkındalığın arttırılması

ve de gerekli yasal düzenlemelerin yapılması önem taşımaktadır.

Kaynakça

Adams Andrea, “Bullying at Work”, Journal of Community & Applied Social Psycho-

logy, V.7, 1997, ss.177-180.

Bayram Selahattin, “Psikolojik Taciz(Mobbing) ve Başbakanlık Genelgesi”, Mali Çö-

züm, C.21, S.104, 2011, ss.317-326.